شناسهٔ خبر: 58512116 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیگیری چند پرونده در دیدار معاون قوه قضائیه ایران با رئیس شورای عالی قضایی عراق

بغداد-ایرنا- کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و دبیر ستاد حقوق بشر که به عراق سفر کرده است ؛ روز سه شنبه با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این دیدار غریب آبادی در راس هیات قضایی ایران با عالی ترین مقام قضایی عراق درباره «قضایای متعددی» گفت و گو و رایزنی کرد و دو طرف به مسائل و پرونده های مهم برای هر دو طرف ایرانی و عراقی پرداختند.

در این دیدار، محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در بغداد، نجم عبدالله دادستان کل عراق و لیث جبر رئیس هیات نظارت قضایی عراق نیز حضور داشتند.

معاون قوه قضائیه دیروز و امروز دیدارهای متعددی با مقام های قضایی عراق داشت. پیگیری و تسریع رسیدگی به پرونده ترور فرماندهان شهید پیروزی یکی از دستورکارهای اصلی سفر کاظم غریب آبادی است که بنا به دعوت ریاست عالی دستگاه قضایی عراق به بغداد سفر کرده است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در آستانه صدور کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان، در بدو ورود به بغداد خواستار تسریع در تکمیل پرونده ترور فرماندهان پیروزی شد. او ابتدا در محل ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی و همراهانشان حضور یافت و به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

غریب آبادی با تاکید بر تسریع رسیدگی و تکمیل پرونده ترور فرماندهان بزرگ پیروزی، اظهار داشت: در این سفر سه روزه، این پرونده مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت. در ایران این پرونده در آستانه صدور کیفرخواست است و امیدواریم در عراق نیز هر چه زودتر کیفرخواست، تقدیم دادگاه شود تا همه مرتکبان و آمران و عاملان در پیشگاه عدالت محاکمه شوند.

چند روز پیشتر، فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق در مراسم رسمی سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی اقدام دولت ترامپ در ترور فرماندهان مقاومت را «جنایت خائنانه» خواند و بر ضرورت پیگیری «بی تردید» دستگاه قضایی درباره پرونده این جنایت تاکید کرد.

 پیگیری چند پرونده در دیدار معاون قوه قضائیه ایران با رئیس شورای عالی قضایی عراق

زیدان در سخنان خود گفت که عراق حکم بازداشت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را با استناد به اعتراف خود او در ارتکاب جنایت، صادر کرده است.

نظر شما