شناسهٔ خبر: 58492855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدارهای فشرده معاون قوه قضاییه با طرف های عراقی در آستانه صدور کیفرخواست ترور فرماندهان مقاومت

بغداد-ایرنا- کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در آستانه صدور کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان، با مقام های قضایی عراق دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امروز دوشنبه، کاظم غریب آبادی در راس هیاتی قضایی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با «نجم عبدالله احمد» دادستان کل عراق دیدار کرد و دو طرف درباره تعدادی از پرونده های مشترک و همکاری قضایی بین دو کشور گفت و گو و رایزنی کردند.

پیشتر، قاضی «لیث جبر حمزه» رئیس شورای نظارت قضایی عراق با معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران و هیات همراه وی دیدار و همچنین در فرودگاه از هیات ایرانی استقبال کرد.

دیدارهای فشرده معاون قوه قضاییه با طرف های عراقی در آستانه صدور کیفرخواست ترور فرماندهان پیروزی

غریب آبادی قرار است امروز با دکتر خالد شوانی وزیر دادگستری عراق و چند تن از مقام های عراقی دیدار کند.

پیگیری و تسریع رسیدگی به پرونده ترور فرماندهان شهید پیروزی یکی از دستورکارهای اصلی سفر کاظم غریب آبادی است که بنا به دعوت ریاست عالی دستگاه قضایی عراق به بغداد سفر کرده است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در آستانه صدور کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان، در بدو ورود به بغداد خواستار تسریع در تکمیل پرونده ترور فرماندهان پیروزی شد. او ابتدا در محل ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی و همراهانشان حضور یافت و به مقام شامخ این شهدا ادای احترام کرد.

غریب آبادی با تاکید بر تسریع رسیدگی و تکمیل پرونده ترور فرماندهان بزرگ پیروزی، اظهار داشت: در این سفر سه روزه، این پرونده مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت. در ایران این پرونده در آستانه صدور کیفرخواست است و امیدواریم در عراق نیز هر چه زودتر کیفرخواست، تقدیم دادگاه شود تا همه مرتکبان و آمران و عاملان در پیشگاه عدالت محاکمه شوند.

نظر شما