شناسهٔ خبر: 58499177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

هزینه سفر در تعطیلات بهمن‌ماه چقدر است؟

اشاره: روزهای شنبه در سه هفته متوالی در تقویم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ تعطیل است تا به روزهای آخر هفته گره بخورد. تعطیلاتی که می‌تواند زمان مناسبی برای سفر باشد. همه چیز آماده است، اما این تعطیلات بهانه‌ای شده تا بسیاری از تورلیدرها هزینه‌های سفر خود را افزایش دهند. دراین‌ارتباط هزینه تور گردشگری به چابهار و جزیره کیش با هواپیما تقریباً به‌اندازه هزینه تورهای استانبول است. اگر تور چابهار در یک هفته، ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد، هزینه تور استانبول هم تقریباً همین عدد می‌شود. جزییات بیشتر را در ادامه به نقل از خبرآنلاین می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

دو مناسبت از سه مناسبت بهمن‌ماه، به دلیل مناسبت‎های مذهبی تعطیل‌اند. ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳ رجب و روز پدر است و ۲۹ بهمن، ۲۷ رجب و مبعث پیامبر (ص) است و همه این‌ها می‌تواند بهانه‌های خوبی برای حضور در یک شهر مذهبی باشد؛ اما هزینه‌ سفر به شهرهای مذهبی بالا است. سفر زمینی و با اتوبوس به کربلا در تعطیلات بهمن‌ماه به مدت ۴ روز، از ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و حتی تا ۶ میلیون تومان هم هزینه دارد. سفر هوایی ۴ روزه به کربلا اما گران‌تر است؛ پایین‌ترین هزینه برای تور کربلا به‌صورت هوایی، ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان است و بسته به تعداد روزها و هتل اقامت تا ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم می‌‎رسد.
هزینه تور زمینی به مشهد متنوع است؛ سفر با اتوبوس و اقامت سه روزه در یک هتل متوسط در مشهد، از یک‌میلیون و ۸۰۰ تومان شروع می‌شود. هزینه تور مشهد با قطار هم از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان هزینه دارد. تور مشهد با هواپیما، با اقامت سه روزه و در یک هتل متوسط و به‌صرفه، ۳ میلیون و پانصد هزار تومان تا ۵ میلیون تومان هزینه دارد. بسته به مدت‌زمان اقامت و هتل انتخابی، هزینه تورها تا ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم افزایش پیدا می‌کند.
هزینه تور چابهار در تعطیلات بهمن‌ماه با اتوبوس و برای سه تا چهار روز، بسته به هتلی که انتخاب می‌شود، از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۵ میلیون تومان هزینه دارد. هزینه تور هوایی چابهار، سه تا چهار روز، از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان هزینه دارد. درصورتی‌که فردی بخواهد، ۵ تا ۶ روز در چابهار اقامت داشته باشد و با هواپیما سفر کند، باید ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون تومان هزینه کند.تور سفر به جزیره کیش در تعطیلات بهمن‌ماه خیلی طرفدار دارد و هزینه آن در مدت زمان سه روز، بسته به شرکت هواپیمایی و هتل انتخابی، از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد.
تورهای خارجی در هر فصلی از سال طرفداران خودش را دارد؛ حالا اما تعطیلات بهمن‌ماه بهانه‌ای شده است برای سفر به کشورهای خارج از کشور. هزینه تور استانبول به‌صورت زمینی از ۵ میلیون تومان شروع می‌شود. هزینه تور استانبول هوایی ۳ روزه، بسته به هتل انتخابی، از ۶ میلیون تومان شروع و تا ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد. سفر به دبی در فصل سرد سال می‌تواند گزینه مناسبی باشد. هزینه تور دبی سه روز، از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود.

نظر شما