شناسهٔ خبر: 58486941 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سرقت و مواد مخدر دو دغدغه‌ تهرانی‌ها/ کاهش ۹ درصدی سرانه جرایم در حوزه سرقت

رئیس پلیس پیشین پایتخت امروز در مراسم تکریم خود با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده، از کاهش ۹ درصدی سرانه جرایم در حوزه سرقت در تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایسنا:رئیس پلیس پیشین پایتخت امروز در مراسم تکریم خود با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده، از کاهش ۹ درصدی سرانه جرایم در حوزه سرقت در تهران خبر داد.
 
 سردار حسین رحیمی امروز در مراسم تکریم خود و معارفه سردار محمدیان به عنوان رئیس پلیس پایتخت،  امنیت را یکی از اساسی‌ترین نیازهای همه جوامع بشری توصیف کرد و گفت: حکمرانان موظف به برقراری این نیاز هستند.
 
وی  ادامه داد: دشمنان نظام سربلند و مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۴ سال همواره تلاش کردند تا نظام را دچار چالش کنند که البته موفق نشدند.
 
وی تصریح کرد: فراجا به عنوان رکن اصلی برقراری امنیت است و برقراری امنیت را در تمام نقاط کشور فراهم کرده است و در پایتخت نیز این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
رئیس پلیس پیشین پایتخت با بیان اینکه از سال ۹۶ که وارد فرماندهی تهران بزرگ شدم تلاش به تبیین امنیت کردم گفت: همواره تلاش کردم تا امنیت باثبات و پایدار تهران را برقرار کنم و بر همین اساس طرح‌های متنوعی را تبیین کردیم.
 
وی ادامه داد: مردم عزیز ما باید بدانند که پلیس در حال تلاش برای مقابله با تمام جرایم است و اصلی ترین و از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس تهران موضوع «سرقت» است.
 
سردار رحیمی که به عنوان رئیس جدید پلیس امنیت اقتصادی فراجا منصوب شده است، با بیان اینکه برای سرقت دو طرح اختصاصی ایجاد شده است گفت: طرح «رعد» و طرح «کاشف» به مرحله اجرا درآمدند و امروز می‌توانیم بگویم کاهش ۹ درصدی سرانه جرایم را در حوزه سرقت شاهد بوده‌ایم.
 
وی از افزایش ۱۰ درصدی کشفیات در پلیس پایتخت خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد اموال مسروقه کشف شدند.
 
رئیس پلیس پیشین تهران با بیان اینکه دومین دغدغه مردم تهران «مواد مخدر» است اظهار کرد: طی سالیان گذشته به صورت توأمان برنامه‌های مبارزه خود را پیش بردیم و بخش اعظمی از خرده فروشان و پارک‌های سطح شهر را پاکسازی کردیم. منطقه جاجرود، شوش، مولودی، هرندی، دره فرحزاد همگی پاکسازی شدند و امروز می‌توانم بگویم بیش از ۹۰ درصد این مناطق پاکسازی شده‌اند.
 
به گفته سردار رحیمی، با اجرای طرح «ظفر» و شناسایی ۳۰۰ پلاک قرمز، اقدامات خوبی را پیش برده‌ایم.
 
رئیس پلیس پیشین تهران با اشاره به برخورد با اراذل و اوباش گفت: امروز دیگر هیچ اراذل و اوباشی وجود ندارد و پرونده‌های این بخش به پایان رسیده است.
 
رئیس پلیس پیشین پایتخت با اشاره به اقدامات پلیس فتا تهران گفت: بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی تهران کشف می‌شود. بازگرداندن هزاران میلیارد از اموال بیت‌المال، سلطان سکه، مقابله با دلالی‌های حوزه ارز از جمله اقداماتی است که انجام داده‌ایم.
 
فرمانده انتظامی تهران با بیان اینکه بیشترین فراخوان‌ها در تهران بود اظهار کرد: دشمن تمرکز خود را بر تهران گذاشته بود اما تمام اغتشاشات توسط پلیس جمع شد.
 
وی گفت: با تبیین و ترسیم چشم‌انداز پلیس امورات را در مدت شش سال اداره و مدیریت کردیم و در این مدت همکاری خوبی با دستگاه‌های مختلف داشتیم،.
 
به گفته وی، در حوزه ستاد اصلی‌ترین دغدغه ما معیشت پرسنل بود و انعقاد ساخت ۵۰۰۰ مسکن ملکی و ۳۰۰۰ مسکن سازمانی نیز صورت گرفته است.
 
سردار رحیمی در خاتمه گفت: من به عنوان یک سرباز در هر سنگری که لازم باشد حضور خواهم داشت و امروز هم در پلیس امنیت اقتصادی خواهم بود. از همگان حلالیت می‌طلبم و امیدوارم خداوند همه ما را رستگار و عاقبت به خیر کند.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما