شناسهٔ خبر: 58486930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

به لطف انقلاب ۹ هزار کلاس درس در کهگیلویه و بویر احمد ساخته شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از پیروزی انقلاب دو هزار ۸۰۰ مرکز آموزشی در قالب ۹ هزار کلاسه درس در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویر احمد؛ سید رضا حسینی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی تا کنون در راستای ایجاد فضاهای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب دو هزار ۸۰۰ مرکز آموزشی در قالب ۹ هزار کلاسه درس در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد مدارس این استان در دوران قبل از انقلاب اسلامی ۲۷۰ مدرسه در قالب ۶۷۵ کلاسه درس بوده است.

حسینی نیک عنوان کرد: افزون بر ۸ هزارو ۷۰۰ کلاس درس بعد از پیروزی انقلاب تاکنون استاندار سازی شده است.

وی گفت: هم اکنون ۲۰۰ طرح آموزشی و ورزشی در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این تعداد طرح ها با اعتباری بیش از چهار هزار میلیارد ریال و پیشرفت ۵۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.

حسینی نیک بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ طرح آموزشی با اعتباری بیش از یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد احداث و تحویل آموزش و پرورش داده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح ساخت۳۶ مدرسه ۲ کلاسه به منظور برچیده شدن مدارس کانکسی مناطق با جمعیت هر کدام بیش از ۱۵ دانش‌آموز در این استان امسال اجرا شد.

وی با بیان اینکه این طرح با اعتباری بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال اجرا شد اضافه کرد: اجرای این طرح با مشارکت نوسازی مدارس، خیران و بنیاد برکت انجام است.

حسینی نیک اظهار کرد: ۳۳ طرح آموزشی در قالب طرح محرومیت زدایی در مناطق مختلف استان هم اکنون در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای اجرای این تعداد طرح ها بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۸۲۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

حسینی نیک میانگین پیشرفت این تعداد طرح های محرومیت زدایی را ۴۰ تا ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به زیر ساخت های آموزشی بویژه در مناطق محروم داشته است.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما