شناسهٔ خبر: 58485933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۲ درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد بعد از انقلاب ساخته شده است

گچساران - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زیرساخت های آموزشی این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی متحول شد گفت: ۹۲درصد مدارس این استان معادل ۲ هزارو ۸۰۰ باب از سال ۵۷ تاکنون در مناطق مختلف ساخته شده است.

صاحب‌خبر -

سید رضا حسینی نیک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رشد چشمگیر فضاهای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی به توسعه علم و دانش در این خطه از ایران اسلامی دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از سه هزارو واحد اموزشی در این استان وجود دارد که ۲ هزار ۸۰۰ مرکز آن در قالب ۹ هزار کلاسه درس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شد.

حسینی نیک ابراز کرد: در حالی که تعداد مدارس این استان در دوران قبل از انقلاب اسلامی را ۲۷۰ مدرسه در قالب ۶۷۵ کلاسه درس با ۲۳ هزار و ۶۲۵ متر مربع بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هشت هزارو ۷۰۰ کلاس درس بعد از پیروزی انقلاب تاکنون استاندار سازی شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲۰۰ طرح آموزشی و ورزشی در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

حسینی نیک بیان کرد: این تعداد طرح ها با اعتباری بیش از چهار هزار میلیارد ریال و پیشرفت ۵۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.

وی ابراز کرد: این طرح ها در زمینه تخریب و بازسازی، محرومیت زدایی و ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی است.

حسینی نیک تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ طرح آموزشی با اعتباری بیش از یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال در این استان احداث و تحویل آموزش و پرورش داده شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ساخت۳۶ مدرسه ۲ کلاسه به منظور برچیده شدن مدارس کانکسی مناطق با جمعیت هر کدام بیش از ۱۵ دانش‌آموز در این استان امسال اجرا شد.

حسینی نیک افزود: طرح ساخت ۲۲ مدرسه ۲ و یک کلاسه به منظور برچیده شدن مدارس کانکسی مناطق با جمعیت هر کدام بیش از ۱۰ دانش‌آموز هم اکنون با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

به گزارش ایرنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.

از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.

نظر شما