شناسهٔ خبر: 58468679 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در خوی/ ۴۴۵ مصدوم و ۳ فوتی تا ساعت ۲ بامداد

سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری در عمق ۷ کیلومتری زمین در خوی گفت: چهار تیم ارزیاب هلال‌احمر برای بررسی میزان خسارات احتمالی این زمین لرزه به منطقه اعزام شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از جمعیت هلال‌احمر، حمید محبوبی گفت: ساعت ۲۱:۴۴ امشب هشتم بهمن‌ماه زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر خوی را لرزاند که در پی آن چهار تیم ارزیاب هلال‌احمر شامل ۲۰ امدادگر آموزش‌دیده به منطقه اعزام شدند. همچنین تماس با فرمانداری خوی و دهیاری‌ها و خانه‌های هلال در سطح شهر و روستاهای آن برای بررسی میزان خسارات احتمالی و صرورت امدادرسانی برقرار شده است.

محبوبی تاکید کرد: هلال‌احمر استان در تمام شعب و پایگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمده است.

اعلام وضعیت قرمز و اعزام تیم‌های واکنش سریع از ۵ استان مجاور

ساعت ۲۳:۰۰

سازمان امداد و نجات وضعیت قرمز اعلام کرد و تیم‌های واکنش سریع جمعیت‌های هلال احمر آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان و قزوین به شهرستان خوی در آذربایجان غربی اعزام شدند و اقلام امدادی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان برای پشتیبانی از هلال احمر آذربایجان غربی در حال خروج از انبار و اعزام به منطقه زلزله زده هستند.

بیشترین تخریب  در شهرک صفا

ساعت ۲۳:۲۰

بنا بر اعلام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیشترین تماس‌های درخواست کمک به تلفن امداد ۱۱۲ از شهرک صفا در ۱۰ کیلومتری جاده خوی به سلماس بوده است. 

البته احتمال اینکه تلفن مناطق با تخریب بیشتر قطع شده باشد ممکن است و احتمال دارد بخش‌های دچار تخریب بیشتر شده باشند.

براساس اعلام سازمان امداد و نجات ۲۶۱ هزار و ۳۷۸ نفر شامل ۷۷ هزار و ۹۲۰خانوار ساکن مناطق متاثر از این زلزله هستند.

این مناطق شامل ۲ شهر و ۸۶ روستا است.

آماده باش تیم BHCU جمعیت هلال احمر کردستان

ساعت ۲۳:۵۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از آماده باش تیم BHCU (تیم درمان اضطراری) برای اعزام به مناطق زلزله زده‌ی شهرستان خوی آذربایجان غربی خبر داد.

دکتر پیام جلالی در این خصوص گفت: این تیم شامل دو پزشک، دو پرستار، دو روانشناس، دو ماما، دو نفر کارشناس بهداشت محیط، دو نفر کارشناس تغزیه، تاسیسات راه انداز و داروخانه سیار بوده و در صورتِ اعلام نیاز مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادو نجات به استان آذربایجان غربی اعزام خواهند شد.

۷۰ تن اقلام امدادی در حال بارگیری در باند فرودگاه مهرآباد

ساعت: ۱:۱۵ بامداد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: هم اکنون۷۰ تن محموله امدادی در حال بارگیری در فرودگاه مهرآباد است تا با یک پرواز کارگو بویینگ ۷۴۷ و یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ به منطقه زلزله زده اعزام شود.

بابک محمودی توضیح داد: این ۲ محموله هوایی شامل چادر، پتو، موکت و بسته غذایی ۷۲ ساعتها است.

۴۱۷ تن اقلام امدادی در راه مناطق زلزله زده خوی

ساعت: ۱:۴۵ بامداد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارسال چادر اسکان، پتو، موکت و بسته غذایی ۷۲ ساعت به تعداد ۳۱ هزار و ۳۰۰ قلم با وزن ۴۱۷ تن به منطقه زلزله زده خوی خبر داد.

بابک محمودی بامداد یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ گفت: تا ساعت ۱ و نیم بامداد ۲ هواپیمای امدادی از فرودگاه مهرآباد و تعدادی کامیون از استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان، اردبیل، قم، همدان، مازندران، قزوین،مرکزی پ تهران عازم شهرستان زلزله زده خوی شدند.

محمودی افزود: مجموع وزن این اقلام ۴۱۷ تن است و در صورت نیاز منطقه در ساعات آینده این اقلام افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: از این میزان ۷۰ تن به صورت هوایی و الباقی از طریق جاده‌های زمینی در حال انتقال به منطقه است که ۲۷۰ تن از آن را چادرهای اسکان اضطراری تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان امداد و نجات تاکید کرد: این اقلام، ارسالی از استان‌های مذکور است و اقلام امدادی موجود در انبارهای آذربایجان غربی که در حال توزیع در بین مردم است در این آمار لحاظ نشده است.

گفتنی‌است؛ پرواز حامل وزیر کشور و دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر تا دقایقی دیگر در فرودگاه شهر خوی به زمین خواهد نشست.

۴۴۵ مصدوم و ۳ فوتی تا ساعت ۲ بامداد

بنابر آخرین اعلام سازمان امداد و نجات زلزله خوی تا ساعت ۲ بامداد ۹ بهمن ۱۴۰۱، سه نفر فوت کردند و ۴۴۵ نفر مصدوم شدند.

تا این ساعت ۲۶ روستا ارزیابی شد و برق و گاز شهری در خوی قطع می‌باشد.

بیشترین تخریب در تعدادی از محلات شهر خوی و شهرک صفا مشاهده شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما