شناسهٔ خبر: 58460173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی: مصدومان زلزله به ۵۸۰ نفر رسید/ وزیر کشور در راه خوی است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وقوع زمین لرزه نسبتا شدید ۵.۹ ریشتری در خوی گفت: این زمین لرزه تاکنون ۵۸۰ مصدوم و ۲ نفر فوتی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان بامداد یکشنبه در گفت و گوی خبری افزود: از این تعداد، ۱۶ نفر جهت درمان به سلماس اعزام شدند، ۶ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته و ۲۰ نفر هم به دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری هستند.

به گفته وی، بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا سده و از مراکز درمانی مرخص شدند.

معتمدیان یادآور شد: برای بررسی وضعیت مناطق زلزله زده و تصمیم گیری در راستای ارائه خدمات بهتر به زلزله زدگان، وزیر کشور به همراه رییس جمعیت هلال احمر در مسیر خوی هستند.

وی از خسارت زلزله به حدود ۷۰‌ روستا نیز خبر داد و اضافه کرد: برای بررسی میزان خسارت‌های احتمالی، تا شعاع ۳۰ کیلومتری کانون زلزله، ارزیاب ها اعزام شده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برودت قابل توجه هوا در منطقه زلزله زده اظهار کرد: ایجاد اردوگاه و کمپ برای اسکان مردم و توزیع چادر در روستاها از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی: مصدومان زلزله به ۴۴۰ نفر رسید/ وزیر کشور در راه خوی است

معتمدیان با بیان اینکه مجموعه نیروهای مسلح امکانات خوبی را وارد خوی کرده‌اند، ادامه داد: حمایت های خیلی خوبی هم از استان های همجوار به ویژه آذربایجان شرقی انجام گرفته است.

وی از ارسال محموله ای حاوی اقلام مورد نیاز زلزله زدگان خوی توسط هلال احمر خبر داد و گفت: این محموعه در فرودگاه خوی به زمین نشسته و اقلام داخل آن، توزیع خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی یکی از مشکلات منطقه را پس لرزه های مختلف عنوان کرد و افزود: توصیه ما این است که مردم هوشیاری داشته باشند و موضوع ایمنی را رعاتی کرده و در صورت نیاز در مراکزی که تدارک دیده شده، اسکان یابند.

استاندار آذربایجان غربی: مصدومان زلزله به ۴۴۰ نفر رسید/ وزیر کشور در راه خوی است

۷۰ تن اقلام امدادی در حال بارگیری در باند فرودگاه مهرآباد برای ارسال به خوی

بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: هم‌اکنون ۷۰ تن محموله امدادی در حال بارگیری در فرودگاه مهرآباد است تا با یک پرواز کارگو بویینگ ۷۴۷ و یک فروند هواپیمای سی ۱۳۰ به منطقه زلزله زده ارسال شود.

این ۲ محموله هوایی شامل چادر، پتو، موکت و بسته غذایی ۷۲ ساعته است

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به قدرت ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱:۴۴ شنبه شب، شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

نظر شما