شناسهٔ خبر: 58463519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه تیم عملیاتی هلال احمر مهاباد به خوی اعزام شد

مهاباد - ایرنا - رییس هلال احمر مهاباد گفت: سه تیم عملیاتی پنج نفره این جمعیت برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده خوی اعزام شد.

صاحب‌خبر -

نادر قادرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی وقوع زمین لرزه‌ ۵.۹ ریشتری در خوی، نیروهای امدادی و عملیاتی مهاباد به حالت آماده باش درآمدند و بر اساس دستور سازمان امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی سه تیم تخصصی عملیاتی این جمعیت با استفاده از ۲ دستگاه خودرو مجهز برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: این تیم‌های اعزامی به منظور کمک در امر تخلیه و بارگیری، توزیع اقلام، آوار برداری و اسکان موقت و برپایی چادر برای زلزله زدگان اعزام شده و تا زمان نیاز در این مناطق خدمت خواهند کرد.

رییس هلال احمر مهاباد در خصوص ارسال محموله های امدادی به مناطق زلزله زده نیز اظهار کرد: تاکنون یک محموله شامل ۸۰ تخته چادر ارسال شده و با توجه به نیازهای اعلام شده محموله های دیگری امروز و فردا ارسال می شود.

وی افزود: این جمعیت آمادگی کامل برای هرگونه ارسال اقلام یا اعزام تیم های تخصصی را براساس نیاز منطقه زلزله زده دارد و تا پایداری شرایط هموطنان در کنار آنان خواهد ماند.

قادرزاده از اهالی شهرستان خوی خواست با امدادگران جمعیت هلال احمر همکاری لازم را داشته باشند تا مراحل امداد رسانی و خدمات رسانی در منطقه زلزله زده تسریع یابد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس شد و باعث نگرانی مردم گردید.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری اتفاق افتاد و مکان دقیق این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۹۰ درجه و عرض جغرافیایی ۳۸.۵۹ درجه گزارش شده است.

شهرستان خوی در ۱۱۰ کیلومتری شمال ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما