شناسهٔ خبر: 58466370 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت بزرگترین پردیس فناوری کشور در آبیک

فرماندار آبیک با اشاره به اختصاص 44 میلیارد تومان اعتبار از سوی رئیس‌جمهور گفت:بزرگترین پردیس فناوری کشور در این شهرستان ساخته می شود.

صاحب‌خبر -
ساخت بزرگترین پردیس فناوری کشور در آبیکبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حامد فتوحی با بیان اینکه پردیس فناوری، خاستگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد مبتنی بر دانش‌بنیان است گفت:با ساخت پردیس فناوری درشهرستان آبیک، جوانانی که دارای ایده، فکر در زمینه دانش بنیان هستند و شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می توانند در این پردیس فناوری مستقر و از امکانات آن استفاده کنند.
 
آقای فتوحی افزود: 72 هکتار زمین برای ساخت پردیس فناوری اختصاص یافته که در فاز نخست 5 هکتار زمین تعیین شده است. و امیدواریم که در دهه فجر آئین کلنگ‌زنی انجام شود و در فاز دوم 15 هکتار زمین در نظر گرفته شده است. و بعد از آن در مابقی 72 هکتار ساخت پردیس اجرایی می‌شود.
 

به نقل از معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، فرماندار شهرستان آبیک افزود: از سوی رئیس‌جمهور 44 میلیارد تومان برای ساخت پردیس فناوی شهرستان آبیک اعتبار  اختصاص داده شده که احداث آن مورد تاکید ایشان هم است.

وی پردیس فناوری را از طرح های بزرگ، مهم، آبرویی و ریشه‌دار در کشور و شهرستان برشمرد و گفت: ارائه خدمات، سیستم گرمایشی، ارتباطات و غیره در این پروژه هم بر پایه دانش بنیان استوار خواهد بود و به عنوان پروژه ملی، عواید بسیاری برای شهرستان و کشور به همراه خواهد داشت.
 
آقای فتوحی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیانی که در پردیس مستقر می‌شوند بیشتر هایتک و از صنایع سبز محسوب می‌شوند و با توجه به نزدیکی به تهران، این شرکت‌ها برای استقرار استقبال می‌کنند که با استقرار آنها، شرایط بسیار خوبی از نظر درآمدی و گردشگری در شهرستان فراهم می‌شود.
 
وی با بیان اینکه پس از تعیین پیمانکار پردیس فناوری، بلافاصله آماده‌سازی ، پیاده‌روسازی و خیابان‌کشی‌ها و دیگر زیرساخت‌های طرح مشخص و اجرایی می‌شود افزود: پردیس فناوری با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور قرار دارد که دولت به این مجموعه کمک خواهد کرد و تقریبا به صورت خودگردان مدیریت می‌شود.
 
آقای فتوحی با اشاره به ساخت و تکمیل پارک پردیس فناوری آبیک، افزایش اشتغالزایی در کشور را محصول آن دانست و گفت: با توجه به شعار سال در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، اقتصاد دانش بنیان و اشتغال مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان گام موثری برداشته می‌شود و تاثیرگذار هم خواهد بود.

نظر شما