شناسهٔ خبر: 58462313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانش‌آموزان و دبیران استان بوشهر توانمند می‌شوند

مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز برای ارتقا و توانمندسازی معلمان و محصلان استان بوشهر طرح‌هایی را در کنار طرح‌های توسعه فضای آموزشی در دست اجرا دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، بابک دارابی گفت: با اجرای توافق همکاری آموزشی شرکت ملی نفت ایران و اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر، ارتقای مهارت حرفه‌ای دبیران دوره‌های متوسطه اول و دوم، توانمندسازی دبیران مستعد و علاقه‌مند به تدریس کنکور، توزیع بسته‌های آموزشی، مشارکت دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در آزمون‌های جامع کنکور، مشارکت دانش‌آموزان با امید به قبولی در کنکور در همایش جمع‌بندی کنکور و تقویت و کیفیت‌بخشی آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم برای جامعه استان بوشهر محقق شد.

وی در بازدید از روند اجرای این دوره‌ها اظهار داشت: هدف از برگزاری دوره‌های کنکور برای دانش‌آموزان استان بوشهر توانمندسازی و موفقیت آنهاست تا بتوانند در آینده خدمات بیشتری به شهر و شهروندان خود برسانند.

دارابی افزود: در شهریور ماه گذشته ۱۲ مدرسه در استان افتتاح شد و امید است تا دهه فجر ۲۲ طرح دیگر در استان تکمیل شود که ۱۸ مدرسه مربوط به پارس‌جنوبی است، همچنین تا پایان شهریور آینده تعداد مدارس تکمیل‌شده به ۲۶ مدرسه می‌رسد.

وی گفت: در موضوع سیستم آموزشی سعی کردیم تقویت و افزایش مهارت‌های معلمان را در کنار آموزش محصلان دنبال کنیم.

دارابی از تلاش وزارت نفت برای حمایت از حرفه‌آموزان یاد کرد و افزود: در حال آموزش هزار نفر از هنرجویانی هستیم که مدرک تحصیلی دارند تا با مهارت‌آموزی و گرفتن گواهینامه و دریافت کد مرتبط، بتوانند در صنعت خدمت‌رسانی کنند، یا اگر علاقه‌مند باشند، بتوانند روی پای خود بایستند.

وی گفت: از جمله این رشته‌ها برق، ابزار دقیق و مکانیک است که دوره‌ها در حال برگزاری هستند و امیدواریم پایه خوبی برای صنایع پیرامونی خودمان باشد تا بومی‌گرایی محقق شود و افرادی در صنعت به‌کار گرفته شوند که از بچه‌های همین منطقه باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان نیز گفت: با همت مجموعه صنعت نفت بیش از ۳۰ طرح فعال و نیمه‌فعال مدارس آموزشی پژوهشی کنگان جم و عسلویه به نتیجه می‌رسد.

علی موحدی با بیان اینکه تنها طرح‌های فعال استان بوشهر طرح‌هایی است که نفت در آن‌ها مشارکت دارد افزود: امیدواریم طبق پیش‌بینی‌ها تا مهر آینده این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد و حداقل ۳ تا ۴ سال آینده به مدارس جدید نیاز نداشته باشیم.

نظر شما