شناسهٔ خبر: 58461277 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

آخرین وضغیت زلزله ۵/۹ ریشتری در خوی/۵۸۰ مصدوم و ۲ نفر فوتی تاکنون

19 دی: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه،(۸ بهمن ۱۴۰۱) شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق اولین گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و بویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۲۸ دی، ۱۳ مهر امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بوده است.

صاحب‌خبر -

در همین رابطه استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وقوع زمین لرزه نسبتا شدید ۵.۹ ریشتری در خوی گفت: این زمین لرزه تاکنون ۵۸۰ مصدوم و ۲ نفر فوتی داشته است.

محمدصادق معتمدیان در گفت و گوی خبری افزود: از این تعداد، ۱۶ نفر جهت درمان به سلماس اعزام شدند، ۶ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته و ۲۰ نفر هم به دلیل شدت جراحات در بیمارستان بستری هستند.
به گفته وی، بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا سده و از مراکز درمانی مرخص شدند.

فرماندار خوی هم در پی وقوع این زمین لرزه گفت: امداد رسانی نیروهای جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و سایر نیروهای امدادی که از استان‌های همجوار عازم خوی شده‌اند به شهروندان زلزله زده با سرعت ادامه دارد.

ذبیح اله کاظمی در یک گفت وگوی خبری افزود: همه نیروهای کمک رسان در ستاد مدیریت بحران آماده کمک هستند و مدارس و مساجدی که از نظر استحکام محکم ترند آماده پذیرش و اسکان مردم هستند.
وی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی در فیرورق و خوی در حال راه اندازی است، اظهار کرد: کمپ‌های ایجاد شده نیز آماده پذیرش شهروندان هستند و مردم لازم است با ما همراهی کنند.
فرماندار خوی ادامه داد: از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و شهرستان‌های همجوار همچنان امداد گرانی در منطقه فیرورق و روستاهای اطراف و قسمتی در خوی مستقرند و تعدادی هم در مسیر پیوستن به این تیم‌ها هستند.
کاظمی اضافه کرد: قسمت‌هایی از خوی و بخش فیرورق و حدود ۷۰ روستای همجوار را زلزله در بر گرفته که تخمین زده می‌شود میزان تخریب ها از زلزله‌های قبلی بیشتر باشد.

همچمیم رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده سازی و ارسال ۳۱ هزار و ۳۰۰ قلم کالا امدادی با وزن ۴۱۷ تن شامل چادر اسکان، پتو، موکت و بسته غذایی به منطقه زلزله زده خوی خبر داد.

بابک محمودی بامداد یکشنبه ۹ بهمن گفت: تا ساعت یک و نیم بامداد ۲ هواپیمای امدادی از فرودگاه مهرآباد و تعدادی کامیون از استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان، اردبیل، قم، همدان، مازندران، قزوین،مرکزی، تهران عازم شهرستان زلزله زده خوی می شوند.
وی افزود: مجموع وزن این اقلام ۴۱۷ تن است و در صورت نیاز منطقه در ساعات آینده این اقلام افزایش می‌یابد.
محمودی ادامه داد: از این میزان ۷۰ تن به صورت هوایی و الباقی از طریق جاده‌های زمینی در حال انتقال به منطقه است که ۲۷۰ تن از آن را چادرهای اسکان اضطراری تشکیل می‌دهد.
رئیس سازمان امداد و نجات تاکید کرد: این اقلام، ارسالی از استان‌های مذکور است و اقلام امدادی موجود در انبارهای آذربایجان غربی که در حال توزیع در بین مردم است در این آمار لحاظ نشده است.

نظر شما