شناسهٔ خبر: 58459883 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایان جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با صدور دستورات نژاد پرستانه و گسترش خشونت

تهران- ایرنا- جلسه کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی موسوم به "کابینت" که به دنبال عملیات موفق قدس و موشک باران سرزمین‌های اشغالی برگزار شده بود، با صدور اقداماتی نژادپرستانه و جنایتکارانه به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شبکه "الجزیره" قطر، این جلسه را وزیر جنگ صهیونیست‌ها با حضور مشاوران امنیتی و حضور رئیس دستگاه اطلاعاتی شاباک (دستگاه امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی) و رئیس ستاد مشترک ارتش برگزار کرد.

بتصلئل اسموتریچ وزیر دارایی و رئیس حزب "صهیونیسم دینی" پس از این جلسه خواستار محاصره محلاتی از فلسطین شد که خانواده عاملان حملات [اخیر] سکونت دارند.

یوآف گالانت وزیر جنگ صهیونیست‌ها نیز گفت که دستورالعمل تحریم های بیشتر عاملان عملیات و خانواده آنها را صادر کرده ام.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز به نقل از اسموتریچ گفت که وی خواستار محاصره کوی های فلسطینیان در قدس شده است.

جلسه اضطراری کابینت که با هدف برآورد اوضاع امیتی در پی عملیات شهادت طلبانه روز گذشته در قدس و تشدید تنش در اراضی اشغالی برگزار شد.

پیش از برگزاری این جلسه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب مدعی شد که پاسخ اسرائیل به حمله شهادت طلبانه جمه شب که در جریان آن هفت شهرک نشین کشته شدند، قوی، سریع و دقیق خواهد بود.

نتانیاهو در اظهاراتی تلویزیونی که دفتر وی پیش از نشست کابینت (کابینه امنیتی و سیاسی) منتشر کرد، افزود: به دنبال تشدید تنش نیستیم، اما برای هر سناریویی آماده هستیم.

منابع رژیم صهیونیستی روز شنبه از تیراندازی در شهرک سلوان در شهر اشغالی قدس و زخمی شدن ۲ صهیونیست در پی این تیراندازی خبر دادند. این دومین عملیات استشهادی ضد صهیونیستی در کمتر از ۲۴ ساعت در شهر اشغالی قدس به شمار می‌رود.

قدس اشغالی جمعه شب نیز شاهد عملیات شهادت طلبانه «خیری علقم» جوان مبارز فلسطینی در پاسخ به جنایت اخیر صهیونیست ها در شهر جنین در کرانه باختری بود.

این حمله در حالی انجام شده که کرانه باختری رود اردن روز پنجشنبه شاهد یورش ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین و جنایت آفرینی جدیدی بود که در جریان آن ۱۱ شهروند فلسطینی شهید و دستکم ۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

نظر شما