شناسهٔ خبر: 58455728 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد دهکده‌های سلامت با هدف خدمات‌دهی به سالمندان

شهردار تهران از ایجاد دهکده‌های سلامت با تمرکز بر خدمات دهی به سالمندان به عنوان یکی از برنامه‌های شهرداری برای گسترش و توسعه امکانات بهداشتی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، علیرضا زاکانی در بیست و دومین شنبه امید و افتخارگفت: امروز کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود سالمندان نیاز به دریافت خدمات ویژه دارند براین اساس دهکده‌های سلامت با هدف خدمت رسانی به این قشر از جامعه احداث خواهد شد.

آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت کارگران شهرداری

شهردار تهران در بیست و دومین شنبه امید و افتخار و آغاز طرح واکسیناسیون هپاتیت کارگران شهرداری با اشاره به اهمیت واکسیناسیون نیرو‌های خدماتی شهر گفت: از مدتی قبل شرکت شهر سالم فرایند پایش ۱۵ هزار نفر از کارگران و زحمتکشان شهرداری تهران را آغاز کرد و در آینده نزدیک نیز سلامت ۲ هزار نفر از نیرو‌های خدماتی پایش می‌شوند.

علیرضا زاکانی افزود: در تداوم این فرآیند امروز شاهد واکسیناسیون هپاتیت B برای آن‌ها هستیم، همچنین فرآیند پایش ۲۵ هزار نفر از نیرو‌هایی که مستقیم با مجموعه شهرداری تهران در ارتباط هستند، به پایان رسیده است و متناسب با این پایش‌ها قرار است در گام‌های بعدی خدمات مورد نیاز کارکنان شهرداری به آن‌ها ارائه شود.

هزینه کرد در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها ۲۰ برابر سوددهی دارد

شهردار تهران همچنین با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت گفت: اگر ما یک واحد پول در زمینه پیشگیری هزینه کنیم در آینده از هزینه کرد ۲۰ واحد پول در بخش درمان جلوگیری کرده‌ایم.

علیرضا زاکانی تاکید کرد: از ۲۰ ماه قبل تاکنون رویکرد مسئولیت پذیری و مدیریت مشارکتی را در پیش گرفته ایم، در همین خصوص یکی از حوزه‌هایی که تلاش می‌کنیم با همکاری دیگر دستگاه‌ها توسعه دهیم بخش بهداشت و سلامت در محلات و فضا‌های عمومی است.

امکان سنجی برای گسترش شبکه بهداشت در پایتخت

شهردار تهران همچنین گفت: در نخستین گام صد پارک را شناسایی کردیم تا شبکه بهداشت ظرفیت موجود در این پارک‌ها را برای استقرار امکانات خود بسنجد و گام بعدی گسترش شبکه بهداشت در ۳۵۱ محله تهران است.

احداث باغ شهر‌ها برای افزایش کیفیت بهداشت و درمان در تهران

شهردار تهران در ادامه گفت: ساخت باغ شهر‌ها ایده دیگر شهرداری برای افزایش کیفیت بهداشت و درمان در شهر تهران است. علیرضا زاکانی افزود: باغ شهر‌ها محل مراجعه شهروندان تهرانی برای دریافت خدمات سلامت است.

آمادگی شهرسالم برای همکاری در حوزه توریسم سلامت

شهردار تهران اشاره‌ای به ورود گردشگران سلامت به تهران برای دریافت خدمات درمانی نیز کرد و گفت: تهران ظرفیت بالایی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارد که این ظرفیت بالا در کنار صرفه اقتصادی خدمات ارائه شده درمقایسه با دیگر کشورها، باعث اقبال بیماران خارجی به تهران شده، مجموعه شهر سالم شهرداری دراین خصوص آماده خدمت رسانی به گردشگران سلامت است.

 

نظر شما