شناسهٔ خبر: 58449925 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار تهران خبر داد؛

ایجاد دهکده‌های سلامت در پایتخت/ امکان‌سنجی برای گسترش شبکه بهداشت در بوستان‌ها

تهران - ایرنا - شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری در راستای گسترش و توسعه امکانات بهداشتی از ایجاد دهکده‌های سلامت در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم طرح واکسیناسیون هپاتیت کارگران شهرداری تهران با اشاره به ظرفیت‌های بالای سیستم بهداشت و درمان در پایتخت، افزود: یکی از ویژگی‌های خوب پایتخت بالا بودن ظرفیت نظام پزشکی و سلامت در شهر است اما بهینه از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

وی افزود: در کنار ظرفیت بالای نظام سلامت در تهران، این شهر از فقدان گستردگی مناسب شبکه بهداشت رنج می‌برد و هرچند در تهران کادر مجرب درمان و امکانات گسترده است اما در حوزه بهداشت دچار عقب افتادگی تاریخی هستیم و متناسب با نیاز شهر در این زمینه توسعه نداشته‌ایم.

شهردار تهران با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت گفت: اگر ما یک واحد پول در زمینه پیشگیری هزینه کنیم در آینده از هزینه کرد ۲۰ واحد پول در بخش درمان جلوگیری کرده‌ایم.

زاکانی ادامه داد: از ۲۰ ماه قبل تاکنون رویکرد مسئولیت پذیری و مدیریت مشارکتی را در پیش گرفتیم؛ در همین راستا یکی از حوزه‌هایی که تلاش می‌کنیم با همکاری سایر دستگاه‌ها توسعه دهیم، بخش بهداشت و سلامت در محلات و فضاهای عمومی است.

وی افزود: در نخستین گام یکصد بوستان را شناسایی کردیم تا شبکه بهداشت ظرفیت موجود در این بوستان‌ها را برای استقرار امکانات خود بسنجد. گام بعدی گسترش شبکه بهداشت در ۳۵۱ محله تهران است.

ایجاد دهکده‌های سلامت با تمرکز بر خدمات‌دهی به سالمندان

زاکانی درباره برنامه‌های دیگر شهرداری در زمینه گسترش و توسعه امکانات بهداشتی گفت: ایجاد دهکده‌های سلامت یکی از موضوعات مورد توجه شهرداری تهران است. امروز کشور به سمت سالمندی پیش می رود؛ سالمندان نیاز به دریافت خدمات ویژه دارند و به همین دلیل، دهکده‌های سلامت با هدف خدمت رسانی به این قشر از جامعه احداث خواهد شد.

وی افزود: تاکنون در مناطق ۴ و ۵ تهران بخش‌های خوش آب و هوا برای احداث دهکده‌های سلامت در نظر گرفته‌ایم.

احداث باغ شهرها برای ارتقای سطح بهداشت و درمان در تهران

زاکانی اضافه کرد: ساخت باغ شهرها ایده دیگر شهرداری در زمینه ارتقای سطح بهداشت و درمان در شهر تهران است. باغ شهرها محل رجوع شهروندان تهرانی برای دریافت خدمات سلامت‌ است.

وی تاکید کرد: تهران ظرفیت بالایی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارد. این ظرفیت بالا در کنار صرفه اقتصادی خدمات ارائه شده نسبت به سایر کشورها، باعث اقبال بیماران خارجی به تهران شده است و مجموعه شهر سالم شهرداری در همین رابطه آماده خدمت رسانی به گردشگران سلامت است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه سلامت خانواده ۱۰۴ هزار نفری شهرداری از مهم‌ترین دغدغه های مدیریت شهری است، گفت: یکی از اقشار زحمتکش مجموعه شهرداری تهران پاکبانان هستند که هیچ گاه در سرما و گرما کار خود را ترک نمی‌کنند. ما وظیفه داریم در قبال این قشر زحمتکش خدمات مکفی متناسب با نیازهای آنها ارائه دهیم. از مدتی قبل شرکت شهر سالم فرایند پایش ۱۵ هزار نفر از کارگران و زحمتکشان شهرداری تهران را آغاز کرد و در آینده نزدیک نیز ۲ هزار نفر از نیروهای خدماتی پایش می‌شوند.

وی افزود: در تداوم این فرایند، امروز شاهد واکسیناسیون هپاتیت B برای آنها هستیم همچنین فرایند پایش ۲۵ هزار نفر از نیروهایی که مستقیم با مجموعه شهرداری تهران در ارتباط هستند، به پایان رسیده است و متناسب با این پایش‌ها قرار است در گام های بعدی خدمات مورد نیاز کارکنان شهرداری به آنها ارائه شود.

نظر شما