شناسهٔ خبر: 58448177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:خواهان ثبت جهانی دارابگرد و تنگه رغز هستیم

شیراز-ایرنا-نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی گفت:میراث‌فرهنگی دارابگرد و همچنین میراث‌ طبیعی تنگه رغز به عنوان دو اثر مستعد ثبت جهانی هستند که لازم است اقدامات لازم برای ثبت جهانی این دو اثر انجام شود.

صاحب‌خبر -

محمدجواد عسکری روز شنبه در حاشیه بازدید میدانی از پروژه‌های جهانی دارابگرد و تنگه‌رغز که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری انجام شد، افزود: هدف از این بازدید بررسی میدانی پروژه‌های مطالعاتی و باستان‌شناسی مربوط به میراث‌فرهنگی دارابگرد و همچنین میراث‌ طبیعی تنگه رغز به عنوان دو اثر مستعد ثبت جهانی است.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش داریم تا با برنامه‌ریزی نسبت به حوزه‌های تخصصی میراث‌فرهنگی بتوانیم زیرساخت‌های لازم و شرایط مناسبی را برای جذب گردشگر داخلی و خارجی برای شهرستان تاریخی داراب نیز فراهم نماییم.

در این بازدید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از استقبال گرم مردم شهرستان داراب با حضور معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و همچنین فرماندار و مدیران شهرستانی از پروژه‌های مختلف داراب بازدید کرد.

به گزارش ایرنا؛ سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز به منظور بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهرستان های فسا و داراب وارد فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز شد و مورد استقبال رسمی استاندار فارس قرار گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفری یک‌روزه، از ظرفیت‌ها و پروژه‌های گردشگری این شهرستان‌ها بازدید خواهد داشت.

ضرغامی در سفر به شهرستان داراب از شهر تاریخی دارابگرد، تنگ رغز، خانه سوخکیان و آثار شاخص این شهرستان بازدید خواهد داشت. وی همچنین با حضور در شهرستان فسا از بافت تاریخی روستای نوبندگان، موزه شهرستان فسا و خانه سلیمان پور بازدید خواهد کرد.

داراب در ۲۵۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

نظر شما