شناسهٔ خبر: 58447173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به داراب

ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف بازدید از آثار تاریخی و مذهبی داراب به این شهرستان سفر کرد.

صاحب‌خبر -

سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به داراببه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر میراث امروز در سفر به شهرستان داراب پس از ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس، از شهر باستانی دارابگرد با قدمتی چند هزار ساله که به عنوان اولین شهر مدور فلات ایران و جهان محسوب می شود، بازدید کرد.

عسکری افزود: در این سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از تکمیل پرونده شهر دارابگرد و آماده شدن شرایط ثبت جهانی این شهر تاریخی در آینده نزدیک خبر داد.
سید عزت الله ضرغامی با حضور در بنای تاریخی خانه سوخکیان از بازارچه صنایع دستی این شهرستان هم بازدید کرد و برای تملک آن و راه اندازی موزه مردم شناسی قول مساعد داد.
نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی توجه به توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری در این شهرستان را بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه شهرستان داراب دارای ۶۰۰ اثر تاریخی ثبتی و غیر ثبتی با ۴۰ جاذبه گردشگری از جمله شهر باستانی دارابگرد، آبشار‌های تنگه رغز و آبشار فدامی است، برای توسعه صنعت گردشگری داراب به بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص این اعتبار علاوه بر رونق گردشگری، باعث اشتغالزایی در این صنعت خواهد شد.
وی ادامه داد: سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به شهرستان داراب ۱۵ مصوبه داشت که باعث رونق گردشگری و اشتغال در این صنعت خواهد شد.
بازدید از بنای تاریخی مسجد جامع داراب، مسجد سنگی، جاذبه گردشگری خرتنگ در جنت شهر، جاذبه گردشگری چشمه گلابی و تنگ رغز و ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس از برنامه‌های پایانی سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به شهرستان داراب بود.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: پس از سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به داراب، انبار غله، دومین بنای آجری استان فارس که از دوران قاجاریه به یادگار مانده است تعیین تکلیف خواهد شد.

نظر شما