شناسهٔ خبر: 58441591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جهاد اسلامی: موضع ترکیه و امارات درباره عملیات قدس خیانت به ملت فلسطین است

رویا معصومی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین مواضع کشورهای امارات و ترکیه را درباره عملیات قدس، خیانت به ملت فلسطین توصیف کرد که روزانه در اثر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی کشته می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، داود شهاب، مدیر اطلاع رسانی این جنبش به سایت خبری روسیا الیوم گفت، بیانیه‌های محکومیت وزارت خارجه ترکیه و امارات در خصوص عملیات قدس بیانگر عقب نشینی از موضع عربی، اسلامی و اخلاقی و خیانت به مردم فلسطین است که هر روز توسط تروریسم اسرائیل کشته می‌شوند.

این جنبش با صدور بیانیه‌ای به مواضع بین‌المللی صادر شده از سوی سفرای اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد.

طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت، مواضع شتاب زده سفیران اتحادیه اروپا و ایالات متحده درباره عملیات قهرمانانه قدس بار دیگر استاندارد دوگانه غرب را به نمایش گذاشت و یکی از جنبه‌های سیاست یک بام و دو هوا را فاش کرد که این کشورها در پیش گرفته و درد و رنج ملت فلسطین را که در اثر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی متحمل می‌شوند، نادیده می‌گیرند.

وی در بیانیه‌ای مطبوعاتی که این جنبش در وبسایت خود منتشر کرد، افزود: «این کشورها و سازمان‌ها در مقابل صحنه‌های کشتار روزانه که زنان و کودکان را هدف قرار می‌دهد و جان ده‌ها انسان بی‌گناه را می‌گیرد، لال شده‌اند».

سلمی گفت: اظهارات کشورهای اروپایی به وضوح فقدان ارزش‌ها و سوگیری نسبت به تروریسم اسرائیل و تغذیه آن را نشان می‌دهد.

وزارت خارجه امارات و ترکیه صبح امروز شنبه عملیات قدس را محکوم کردند که در جریان آن ۹ صهیونیست کشته شدند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله «تروریستی» به کنیسه یهودی را که ۲۷ ژانویه اتفاق افتاد و جان بسیاری از مردم را گرفت، محکوم می کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: نگران هستیم که حملاتی که اخیراً در منطقه تشدید شده است، به سیر جدیدی از خشونت تبدیل شود. از همه طرف‌ها می‌خواهیم اقدامات لازم را برای آرام کردن و توقف این حوادث انجام دهند.

وزارت خارجه ترکیه در پایان به خانواده‌های جان باختگان این حمله و دولت و مردم اسرائیل تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی بهبودی کرد.

وزارت خارجه امارات نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، امارات متحده عربی این اقدامات جنایتکارانه را به شدت محکوم کرده و تمام اشکال خشونت و تروریسم را رد می‌کند که هدف از آن بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات بوده و با ارزش‌ها و اصول انسانی در تضاد است‌.

خبرگزاری وام امارات اعلام کرد که این وزارتخانه «صمیمانه به دولت اسرائیل و مردم دوستش تسلیت می‌گوید، با خانواده‌های قربانیان این جنایت شنیع ابراز همدردی می‌کند و برای همه مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد».

لازم به ذکر است که در عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی که توسط خیری علقم جوان ۲۱ ساله فلسطینی انجام گرفت، ۹ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

نظر شما