شناسهٔ خبر: 58348345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی تشکیل می‌شود

استاندار مرکزی گفت: ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت شرکت ماشین‌سازی اراک با حضور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به ظرفیت‌های شرکت ماشین‌سازی، اظهار داشت: شرکت ماشین‌سازی یکی از صنایع با ظرفیت و قابل توجه در استان مرکزی به شمار می‌رود که با توجه به دستور ریاست جمهور باید به نقطه شکوفایی و اوج خود بازگردد.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های دولتی، غیردولتی و خصوصی، عمومی و نیز بیرون از کشور و کشورهای خارجی وجود دارد که می‌توان این شرکت را با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها به نقطه اوج و شکوفایی و حتی چندین گام جلوتر از نقطه شکوفایی رساند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: شرکت ماشین‌سازی روزگاری 4 هزار و 200 کارگر مشغول به‌کار داشت در حالی که اراک دارای جمعیتی معادل 250 هزار نفر بود، اما امروز که جمعیت شهر به 650 هزار نفر رسیده نیروی کار ماشین‌سازی تنها 2 هزار نفر است که می‌طلبد با پیگیری و نگاهی ویژه برای حل مشکلات این شرکت اقدام کرد.

استاندار مرکزی با اشاره به مسئله اقتصاد دریا گفت: ستاد معین اقتصاد دریا در استان مرکزی تشکیل می‌شود که قطعا در این بخش از اقتصاد شرکت ماشین‌سازی اراک نقشی موثر و راهبردی می‌تواند داشته باشد، چرا که ساحل دریا نقطه توسعه کشور به شمار می‌رود و در عین حال کشورمان در این عرصه عقب است که بی‌شک توجه به این بخش مهم زمینه‌ساز اتفاقات و رویدادهای توسعه‌ای خوب در کشورمان خواهد بود.

وی افزود: در راستای توسعه فعالیت‌های صنعتی در استان مرکزی نیازمند ارتباط و توسعه تعاملات اقتصادی و صنعتی با دیگر نقاط کشوری و خارج از کشور هستم که به منظور برقراری توسعه روابط اقتصادی استان مرکزی با منطقه مکران در نیمه دوم بهمن‌ماه مسئولان و مدیران بخش صنعت استان مرکزی به این منطقه سفر می‌کنند.

مخلص‌الائمه ادامه داد: صنایع بزرگ استان مرکزی در غفلت و روند غلطی که بوده تبدیل به پیمانکاران دسته 2 و 3 حتی رده پنج تبدیل شده‌اند این در حالی است که با وجود ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی باید به جایگاه اصلی خود یعنی تبدیل به پیمانکاران دسته اول کشور بازگشته و در حوزه ساحل، دریا و جزایر نقش‌آفرین باشند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: می‌طلبد تا شرکت‌های عمومی، خصوصی و نیز دولتی در استان مرکزی با استفاده از ظرفیت‌های موجود اقدام به تشکیل یک شرکت بزرگ کرده و بتوانند در توسعه و پیشرفت کشور بیش از گذشته نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام/711/

نظر شما