شناسهٔ خبر: 58336379 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روز دوم جشنواره تئاتر فجر چه خبر است؟/ تمام مجموعه‌ها در خدمت ویترین تئاتر کشور

روز دوم جشنواره تئاتر فجر با فعالیت گروه‌های و مجموعه‌های نمایشی برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، چهل‌ویکیمن دوره از جشنواره تئاتر فجر آغازشده و وارد دومین روز خود شده است.

تعداد 8 اثر در بخش صحنه‌ای و 7 نمایش خیابانی روز دوم جشنواره را تشکیل می‌دهند؛ در بخش صحنه‌ای و ، نمایش «طلقه‌ الرحمه» محمد مؤید از کشور عراق در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ روی صحنه می‌رود.

همچنین مجموعه تئاتر شهر در تالار چارسو نیز میزبان نمایش «روز دهم» از شهر تهران به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی علی برجی است.

سالن سایه این مجموعه نیز میزبان هنرمندان شهر شیراز با نمایش «بیست و سومین جلسه جنگیری آنه میشل» است.

«بی‌در کجایان» سجاد بحری از شهر تنکابن دیگر اثر نمایشی است که مجموعه تئاتر شهر را رونق داده است،‌ این نمایش در تالار قشقایی و در ۲ نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود.

مرکز تئاتر مولوی به‌عنوان مرکز تئاتر دانشگاهی ایران با نمایش «آهوان» از شهر مشهد نوشته مهدی سیم ریز و با کارگردانی محمد جهانپا روز دوم جشنواره را گرم کرده است.

همچنین تماشاخانه سنگلج پذیرای نمایش «صنم» به نویسندگی بهناز دوستی و کارگردانی امیرارسلان مهدوی از ساری است.

تماشاخانه ایرانشهر دیگر مرکزی است که با نمایش «هی میخوابم خوابتو میبینم» به نویسندگی محمود خرم‌آزادی و کارگردانی رضا بهنامی از تهران تنور جشنواره تئاتر فجر را گرم کرده است.

«که» با نویسندگی و کارگردانی بهمن علاقبندان از تهران دیگر اثر نمایشی است که در دومین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

*بخش خیابانی

تئاتر خیابانی همواره یکی از هیجان‌انگیزترین گونه‌های تئاتری به شمار می‌رود، گونه‌ای از نمایش که مخاطبی اعم از بخش صحنه‌ای داشته و در دل مردم اجرا می‌شود.

روز یکشنبه ۲ بهمن در بخش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر ۶ اثر نمایشی در پهنه رودکی و ۱ اثر نمایشی در ایوان انتظار متروی ولی‌عصر (عج) اجرا می‌شود.

در پهنه رودکی به ترتیب نمایش «شوشی و انگشتر» نوشته احمد جولایی و کارگردانی حسن سبحانی مینابی از میناب در ساعت ۱۴:۳۰، نمایش «راه بی‌پایان» به نویسندگی و کارگردانی حشمت‌الله زارعی از اراک در ساعت ۱۵، نمایش «مترسها» نوشته سامان شکیبا و کارگردانی مشترک علیرضا شمسی و سامان شکیبا از فلاورجان در ساعت ۱۵:۳۰، نمایش «سردار بی‌سر» به نویسندگی سعید ذبیحی و کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه ساعت ۱۶، نمایش «هدیه حاج قاسم برای دخترم» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمندنیا از بوشهر در ساعت ۱۶:۳۰ و نمایش «همراه مردم» به نویسندگی و کارگردانی حسین ناهیدی از کرمانشاه ساعت ۱۷ اجرا می‌شود.

در ایوان انتظار متروی ولی‌عصر (عج) نیز ساعت ۱۱ صبح یکشنبه ۲ بهمن نمایش «تکم» به نویسندگی علی بایبوردی و کارگردانی معین جعفری از شهر اهر اجرا می‌شود.

پایان پیام/

نظر شما