شناسهٔ خبر: 58323205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مروری بر حواشی یک باشگاه فوتبال در مشهد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: این موضوع به صورت خارج از نوبت در حراست این اداره کل در حال بررسی است و در صورت اثبات، به طور جدی با متخلفان برخورد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، روز گذشته انتشار خبری در فضای مجازی، به ورزش خراسان و مشهد شوک عجیبی وارد کرد؛ خبری تلخ و نگران‌کننده برای ورزش فوتبال و تمام رشته‌های ورزشی؛ تعرض به فوتبالیست‌های پایه!

برخی از خانواده بازیکنان نوجوان یک تیم باشگاهی مشهد با استناد بر محتوای گوشی فرزندان خود، مدعی شده اند فرزندانشان در زمان حضور در باشگاه با رفتارهای غیر اخلاقی از سوی عوامل آن، مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

آنها مدعی شدند رفتار فرزندانشان در چند وقت اخیر خارج از عرف شده و تحت فشار روانی و افسردگی قرار گرفته اند.

پس از انتشار تصاویری از تجمع مادران در جلوی این باشگاه، حراست اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی موضوع را مورد بررسی قرار و در نخستین نظرات خودارائه داد.

هاشمی جواهری در این توضیحات اظهار کرد: به محض اطلاع، این اتفاق به شکل جدی در دست بررسی و پیگیری قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به دقت تمامی ابعاد موضوع را مورد تحقیق و بررسی قرار داده تا صحت و سقم و ابعاد آن مشخص شود.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان هیات فوتبال در خراسان رضوی، اظهار داشت: کوتاهی های زیادی در رشته فوتبال در این استان مشاهده شده است، اگر این موضوع مورد تایید دستگاه قضایی قرار گیرد، با عوامل دخیل در آن برخورد قاطع خواهد شد چرا که در مبارزه با فساد ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: سالم سازی فضای ورزشی یکی از اهداف اداره کل ورزش و جوانان است و در طرحی از امروز برخورد با باشگاه های غیرمجاز نیز آغاز شد.

هاشمی جواهری با انتقاد از فعالیت باشگاه های غیر مجاز در رشته های ورزشی، تصریح کرد: این موضوع یکی از چالش های مهم اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی است که در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارد زیرا بر این باور هستیم جامعه ورزش جامعه ای سالم است و نباید برخی رفتارهای احتمالی را به پای تمامی ورزشکاران نوشت.

محسن حیدری، دبیر هیئت فوتبال استان خراسان رضوی نیز اظهار کرد: شکایتی به هیئت فوتبال در این زمینه واصل نشده است، گویا بعد از تعطیلات اخیر خانواده‌ها به اداره کل ورزش و جوانان مراجعه داشته‌اند و اداره کل هم از خانواده‌های شاکی درخواست مستندات کرده و این کل موضوعی است که رسمی و مشخص اعلام شده است.

وی با بیان این مطلب که هیئت فوتبال در حال پیگیری موضوع است گفت: امروز کمیته اخلاق تشکیل خواهیم داد و از دو طرف خواسته ایم که حضور پیدا کنند.

حیدری تاکید کرد: هنوز شکایتی به هیئت فوتبال ارسال نشده و اثبات و رد این موضوعات زمان‌بر است. به نظر من کار غیراخلاقی رسانه‌ای صورت گرفته است و هنوز چیزی مشخص نیست، یک هفته از شکایت گذشته است و اینطور خبر منتشر شد و واژگانی در آن استوری به کار برده شده است که دارای بار حقوقی است لذا هیئت فوتبال به جد در حال بررسی موضوع است.

دو هفته پیش و به محض وصول گزارش‌هایی از تخلف در یکی از مدارس فوتبال در شهر مشهد، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به حراست این وزارت‌خانه دستور داد تا به موضوع رسیدگی کرده و پس از بررسی این ادعاها، در صورت صحت گزارش‌های رسیده با عامل یا عاملین این اتفاق با قاطعیت برخورد شود.

پس از دستور سجادی، اداره کل حراست ورزش و جوانان خراسان رضوی با همکاری یکی از نهادهای امنیتی در حال بررسی دقیق موضوع هستند و قرار است گزارش بررسی این ادعاها به محض تکمیل، تقدیم وزیر ورزش و مراجع ذی‌صلاح شود.

چندی پیش مدیررسانه‌ای سابق تیم شهرخودرو با انتشار خبری در فضای مجازی از وقوع یک فاجعه برای فوتبال مشهد خبر داد و مدعی شد والدین ۱۵ نفر از بازیکنان این باشگاه و مدرسه فوتبال آن با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از باشگاه و مربی‌نماهای آن به‌خاطر تعرض به فرزندان‌شان شکایت کرده‌اند. به گفته وی این پرونده در دادستانی مفتوح است.

پایان پیام/

نظر شما