شناسهٔ خبر: 58311001 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تهیه ۱۰ سند همکاری در نخستین اجلاس بین‌المللی بانوان تأثیرگذار

تسنيم

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از آماده شدن ۱۰ سند همکاری در نخستین اجلاس بین‌المللی بانوان تأثیرگذار خبر داد و ابراز امیداری کرد این همکاری‌ها ادامه داشته باشد تا در سطح بین‌المللی بتوان حرکت و تعامل‌افزایی خوبی را بین زنان داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، امروز جمعه سی‌ام دی‌ماه در نخستین اجلاس بین‌المللی بانوان تأثیرگذار اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره بین‌المللی حرکت و تعامل‌افزایی میان زنان ایران و جهان است.

خزعلی با بیان اینکه در این کنگره ۹۶ کشور و ۷۰ مقام زن کشور‌های خارجی مشارکت دارند، تصریح کرد: تعدادی از بانوان فرهیخته از سراسر جهان شناسایی شده‌اند که بعضی از آن‌ها مورد تقدیر قرار می‌گیرند و جایزه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

او از برگزاری نشست‌های دوجانبه میان وزرای شرکت‌کننده با همتایانشان خبر داد و گفت: این اتفاق یکی از برنامه‌های حاشیه‌ای نخستین اجلاس بین‌المللی بانوان تأثیرگذار است و در عین حال نشست‌هایی با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همراه با عقد تفاهم‌نامه خواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور از آماده شدن ۱۰ سند همکاری یاد کرد و اظهار داشت: امیدواریم این همکاری‌ها ادامه پیدا کند تا در سطح بین‌المللی بتوانیم حرکت و تعامل‌افزایی خوبی را در بین زنان داشته باشیم.

خزعلی افزود: استکبار نمی‌تواند با فشار و ارعاب و با حکم کردن خارج از ضوابط و قوانین، آن چیزی را که می‌خواهد به جهان و به طور خاص زنان تحمیل کند. زنان به طور مستقل ارتباطشان باهم را حفظ می‌کنند و صدایمان را به گوش جهانیان خواهیم رساند.

نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تأثیرگذار روز جمعه ۳۰ دی ماه در سالن اجلاس سران با استقبال رسمی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از همسران رؤسای دولت‌های کشور‌های مختلف آغاز شد.

در این مراسم همسران رؤسای جمهور و نخست وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان حضور دارند.

این کنگره که از روز گذشته آغاز شده و ۳۰۰ میهمان خارجی از جمله ۷۰ نفر از مقامات و فعالان زن حوزه‌های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به ایران آمده‌اند تا بدون رتوش رسانه‌های غرب صدای زنان ایرانی را بشنوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما