شناسهٔ خبر: 58301454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وحیدی: اغتشاشات اخیر ناشی از سبک غلط زندگی بود /جامعه برای ما مهم‌ترین مساله است

وزیر کشور با اشاره به سبک زندگی گفت: برخی از مسائل اخیر ناشی از سبک غلط زندگی بود. کسانی که نقش خانواده در زندگی آن‌ها کم رنگ شده بود و خود را مستقل محسوب می‌کردند، در این اغتشاشات دیده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، احمد وحیدی در برنامه چالش‌های امنیتی، اجتماعی پیش رو که با حضور نخبگان حوزه علمیه در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: باید در بحث دولت‌سازی و اینکه یکی از مراتب پنج‌گانه رسیدن تا تمدن نوین اسلامی هستیم، هم تبیین کنیم و هم چگونگی تحقق آن و حکمرانی را در این حوزه کاملا روشن کنیم.

وی ادامه داد: آیا بناست با بروکراسی به جای مانده از دوره سابق، گام تمدن اسلامی را برداریم؟ همچنین باید موضوع جامعه اسلامی را تعریف کنیم که مولفه‌ها و شاخص‌های آن چیست.

وزیر کشور اضافه کرد: جامعه روشنفکر و نخبگانی باید این مسایل را حل کند.

وحیدی موضوع دیگر را سبک زندگی خواند و گفت: برخی از مسایل اخیر ناشی از سبک غلط زندگی بود. کسانی که نقش خانواده در زندگی آن‌ها کم رنگ شده بود و خود را مستقل محسوب می‌کردند، در این اغتشاشات دیده شدند.

وی با تاکید بر اینکه مباحث مربوط به سبک زندگی اسلامی باید فراتر از نظریه برود، افزود: باید این موارد، عملیاتی و پیاده شود و گرنه مشکلی را حل نخواهد کرد.

وزیر کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مفاهیم بلندی را مطرح کرده‌اند که می‌توانست مبنای نظریه‌های زیادی قرار گیرد، اما پیگیری‌های لازم انجام نشده است.

وحیدی اضافه کرد: ما باید چگونگی رسیدن و تحقق عدالت را تعیین کنیم. در موضوع فضای مجازی و جنگ شناختی هم اینگونه است. چقدر آن را می‌شناسیم و چقدر این شناخت را به حوزه عمل آورده ایم؟

وی با ناکافی دانستن پژوهش‌هایی که در حوزه زنان انجام شده است، تصریح کرد: حوزه وزارت کشور شامل مسایلی است که مهم‌ترین آن سیاسی، اجتماعی، امنیت، بحران‌ها و ... می‌شود و این مسایل بسیار اهمیت دارد تا با یک ایده عملی روشن حرکت کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: لازمه تمدن سازی داشتن حرف روشن و قاطعی است که بر اساس آن بتوان برنامه نوشت و بودجه تخصیص داد.

وحیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به پیشرفت همراه با معنویت اعتقاد دارد، گفت: پدیده‌ها را هم باید با چارچوب‌های اصولی خود تحلیل کنیم و الگوی اسلامی پیشرفت باید روشن باشد.

وی با اشاره به مساله خانه، مسجد و مدرسه افزود: از نظر من مساله اجتماعی برای وزارت کشور از سایر موضوعات اهمیت بیشتری دارد. جامعه برای ما مهم‌ترین مساله است و مسایل سیاسی و امنیتی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وزیر کشور ادامه داد: نظریه ما درباره تحول اجتماعی باید به ساخت یک جامعه قوی و منسجم منجر شود و در این زمینه خانواده نقش اساسی دارد.

وحیدی در پایان اظهار کرد: ما از مسایل علمی درباره همه موضوعات استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم این پیشنهاد‌ها را دریافت کنیم.

نظر شما