شناسهٔ خبر: 58812859 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خزعلی مطرح کرد؛

لزوم تغییر ریل‌گذاری در جهت عدالت جنسیتی

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور بر لزوم تغییر ریل‌گذاری در جهت عدالت جنسیتی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انسیه خزعلی، معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور در نشست میان‌دوره دفتر تحکیم وحدت در مشهد مقدس گفت: معاونت امور زنان و خانواره نهادی ستادی بوده که رسالت آن سیاست گذاری، هماهنگی بین دستگاهی، رصد و ارزیابی است و در اجرا ورود نمی‌کند، اما باید طوری برنامه ریزی کند که دستگاه‌های اجرایی در حوزه زنان کار‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: تغییر ریل و جهت کار راحتی نیست و متاسفانه تا صحبت از مسائل زنان می‌شود بحث به سیاست و مسائل عمومی کشور کشیده می‌شود؛ با این اوصاف ما میخواهیم بیش از استفاده سیاسی از زنان، این مساله فرهنگی و اجتماعی دیده شود.

قانون خوب، نهاد ناکارآمد
معاون رئیس جمهور گفت: تلاش کردیم دستگاه‌های اجرایی را فعال‌تر کنیم، خیلی از قوانین ما خوب انجام نمی‌شود، مشکل اجرا داریم وگرنه قانون خوب کم نداریم.

خزعلی بیان کرد: برای نهاد‌هایی که باید این قوانین را اجرا کنند اعتبار ویژه در حوزه زنان تصویب شده و پیگیر هستیم که این اعتبارات در جای خودش مصرف شود.

وی اظهار کرد: مسئله چهارقلو‌ها را پیگیری کردیم و برای مشکل مسکن آن‌ها تلاش‌هایی انجام شده هرچند کم است و این امر باید گسترش پیدا کند.

نظر شما