شناسهٔ خبر: 58293403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رقابت ۱۳ هزار و ۵۴۶ داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در قزوین آغاز شد

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین گفت: ۱۳ هزار و ۵۴۶ داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری امسال رقابت خود در استان قزوین را آغاز کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مولوی در این باره اظهارداشت: همزمان با سراسر کشور داوطلبان استان قزوین نیز در رقابت علمی کنکور شرکت کرده اند.

وی افزود:  ۱۳ هزار و ۵۴۶ داوطلب در نوبت اول کنکو سراسری ۱۴۰۲ شرکت دارند که 20 هزار نفر نسبت به دوره قبل کاهش داریم و در این میان تعداد هفت هزار و ۲۷۴ داوطلب دختر و ۶ هزار و ۲۷۲ داوطلب پسر هستند.

مولوی تصریح کرد: نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در پنج گروه علوم تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین آزمون سراسری گروه تجربی در نوبت صبح و زبان‌های خارجی در نوبت عصر امروز پنجشنبه ۲۹ دی ماه و آزمون گروه‌های ریاضی، انسانی و هنر نیز صبح و عصر فردا جمعه ۳۰ دی برگزار می شود.

کنکور 2

نماینده سازمان سنجش در استان قزوین یادآورشد: بیشترین تعداد شرکت کننده در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ استان قزوین به ترتیب در گروه های علوم تجربی با ۶ هزار و ۴۰۳ داوطلب، گروه علوم انسانی با سه هزار و ۴۹۵ داوطلب و گروه علوم ریاضی نیز با ۵۳۴ داوطلب هستند.

وی بیان کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۲ نوبت دی ‌ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود که در آزمون نخست  سوالات اختصاصی است.

مولوی یادآورشد: کنکور سراسری در ۱۰ حوزه امتحانی استان قزوین برگزار می شود که پنج حوزه امتحانی در شهرستان قزوین شامل دانشگاه بین المللی امام (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، پیام نور، مرکز فنی حرفه‌ای شهید بابایی و دانشگاه رجا و پنج حوزه امتحانی در دانشگاه آزاد اسلامی بویین زهرا، دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان، دانشگاه غیاث الدین آبیک، دانشگاه کار البرز و علوم و فنون محمدیه است.

به گفته مولوی شرط ورود در جلسه‌ آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار برای داوطلبان الزامی است.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما