شناسهٔ خبر: 58238118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

انسیه خزعلی: تساوی زن و مرد به ضرر زن است!

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی: معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، گفت: در نشست سال قبل سازمان ملل، مدیر اجرایی بخش زنان پرسشی را مطرح کرد که چرا شما برابری زن و مرد را نمی‌پذیرید؟ در پاسخ گفتم که تساوی به ضرر زن است و ما قبول نداریم. اما عدالت را می‌پذیریم. تساوی یعنی زن و مرد در هزینه‌ها مشارکت داشته باشند و به طور یکسان بار و فشار زندگی را تحمل کنند درحالی که این تساوی در جسم آن‌ها وجود ندارد و از این رو تساوی به ضرر زن است، اما عدالت، تقسیم کار، تقسیم مسئولیت و قرار دادن زن و مرد در جایگاه خود کمک کننده است.
انسیه خزعلی با تاکید بر اینکه ما در مقایسه زن و مرد معتقد به عدالت جنسیتی و نه برابری جنسیتی هستیم، در پایان سخنان خود تصریح کرد: با توجه به تکالیف و مسئولیت‌ها باید حقوقی برای زن و مرد در نظر گرفته شود. باید به عدالت در برخی مراکز به صورت جدی توجه شود. لازم است در بسیاری از مراکز تصمیم گیری از زنان استفاده شود. رهبری دو بار بر روی این امر تاکید کردند که برای آن چاره اندیشی شود. در همین راستا دولت سیزدهم زنان را در بسیاری از شورا‌های عالی منصوب کرده است.
وی افزود: اسلام مسئولیت هزینه‌ها را بر دوش مرد می‌گذارد چراکه وظیفه مهمی زن بر دوش دارد که همان تربیت نسل و تداوم نسل و خلقت است. این وظیفه بسیار مهمی است و باید فکر زن آزاد باشد و دل‌مشغولی نداشته باشد تا بتواند با آرامش و اطمینان بچه‌ها را تربیت کند. از سوی دیگر اسلام برای فعالیت زن احترام قائل است. در اسلام حتی اگر فرزند را شیر می‌دهی می‌توانی برای این کار طلب هزینه کنی تا احساس نشود زن مورد بردگی قرار گرفته است.
خزعلی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شاید ما ارزش و تکریم لازم را در خصوص خانه‌داری زن نداشته‌ایم، تاکید کرد: شاید همانند الگو سوم زن باید الگو مشابهی برای مردان در راستای تکریم و قدردانی از زنان مطرح شود. رهبری بر این امر تاکید دارند که مردان قدردان زنان باشند. این‌ها را ما از غرب که زن و مرد را یکسان می‌بیند مطالبه داریم.

برچسب‌ها:

نظر شما