شناسهٔ خبر: 68083915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

گفتگوی بسیج با سخنگوی هیئت رئیسه مجلس؛

اجرای طرح «از آبخیز تا جالیز»، رفع مشکل کم‌آبی بسیاری از مردم کشور را در پی داشته است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: اقدامات گسترده صورت گرفته در پروژه‌های بسیج سازندگی نظیر «از آبخیز تا جالیز»، رفع مشکل کم‌آبی بسیاری از مردم کشوررا در پی داشته است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه بسیج مجموعه ملی است که ابعاد مختلفی در ماموریت‌هایش وجود دارد، اظهار کرد: بخشی از بسیج مربوط به حوزه نظامی است اما بخش عمده آن را قسمت‌های علمی، سازندگی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تشکیل می دهند. 

وی با بیان اینکه از نقش عمده بسیج در آبادانی مناطق محروم نباید غافل شویم، گفت: در توزیع منابع کشور باید عدالت رعایت شود اما متاسفانه این مسئله مغفول مانده و بسیج با وارد شدن به بخش محرومیت زدایی برای تحقق این مسئله کمک شایانی به کشور کرده است. 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: بسیج با وسعت فعالیت‌هایی که دارد، توانسته در نقاط مختلفی برای آبادانی پای به میدان بگذارد و الحق و الانصاف نیز آثار حضور و خدمت رسانی بسیج در مناطق مختلف کشور، قابل رؤیت و لمس کردن است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمی خاطرنشان کرد: بسیج با استفاده از منابعی که در اختیار دارد و از طریق به اشتراک  گذاشتن این منابع با مردم و کمک گرفتن از آنها در حوزه محرومیت زدایی توانسته گام‌های بلند و موفقی بردارد. این تلاش  بسیج در عرصه‌های مختلف خصوصا محرومیت زدایی سرآغاز  یک رفتار عمومی در کشور در حوزه سازندگی شده است و به همین دلیل باید جایگاه بسیج را پاس داشت. 

وی با اشاره به طرح از آبخیز تا جالیز نیز گفت: در طرح آبخیز تا جالیز با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج ۱۹ میلیون هکتار از مزارع کشور به همت جهادگران بسیجی با احیای ۱۰ هزار قنات، ایجاد ۱ هزار استخر بزرگ و ۲۰۰ هزار کیلومتر کانال کشی تحت آبخیزداری قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس افزود: اقدامات گسترده صورت گرفته در پروژه‌های بسیج سازندگی نظیر «از آبخیز تا جالیز»، رفع مشکل کم‌آبی بسیاری از مردم کشوررا در پی داشته است.

سلیمی خاطرنشان کرد: ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا در جلسات هم‌اندیشی و همفکری مشترک نمایندگان مجلس با مسئولان بسیج از جمله بسیج سازندگی شرکت کنیم. 

انتهای پیام/

نظر شما