شناسهٔ خبر: 58098241 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رمزگشایی از مرگ دروغین قاتل مرده پس از ۲۹ سال

روزنامه جوان

مردی که ۲۹ سال قبل به خاطر چشم در چشم شدن با مردی رهگذر در یکی از خیابان‌های اصفهان مرتکب قتل شده بود، هنگام جوشکاری در جنوب کشور بازداشت شد. متهم موفق شده بود نام خود را به عنوان مردگان در ثبت‌احوال ثبت کند.

صاحب‌خبر -

مردی که 29 سال قبل به خاطر چشم در چشم شدن با مردی رهگذر در یکی از خیابان‌های اصفهان مرتکب قتل شده بود، هنگام جوشکاری در جنوب کشور بازداشت شد. متهم موفق شده بود نام خود را به عنوان مردگان در ثبت‌احوال ثبت کند.
سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی اصفهان گفت: شامگاه 24 فروردین‌ماه 1372 مأموران پلیس از درگیری خونین در خیابان بزرگمهر باخبر و در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نشان داد مردی 23 ساله با‌‌ ضربه چاقو هدف قرار گرفته و جانش را از دست داده است. شاهدان به پلیس گفتند مردی رهگذر با مقتول چشم در چشم ‌ و او را به قتل رسانده و متواری شده است.
همزمان با ادامه تحقیقات بررسی‌های پلیس برای بازداشت متهم با بن‌بست مواجه شد تا اینکه به پلیس خبر رسید نام متهم در لیست افراد فوت شده سازمان ثبت احوال ثبت شده است. در شاخه دیگری از بررسی‌ها چندی قبل مأموران پلیس آگاهی اصفهان متوجه شدند متهم با هویت جعلی در یکی از شهرهای جنوبی کشور مشغول جوشکاری است که وی را بازداشت کردند. متهم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: شب حادثه همراه دوستم در خیابان بزرگمهر در حال قدم زدن بودم که متوجه شدم مردی بی‌جهت به ما خیره شده است. من به سمت او رفتم و بدون دلیل با او درگیری لفظی پیدا کردم و کار ما به فحش و ناسزا کشید. در جریان این درگیری با چاقویی که همراهم بود چند ضربه به پهلو و سینه او زدم و فرار کردم. همان شب به شهری در جنوب کشور رفتم و با کمک دوستم اسمم به عنوان فرد فوت شده در سامانه ثبت احوال ثبت شد و در تمام این سال‌ها با هویت جعلی زندگی می‌کردم تا اینکه بازداشت شدم.

نظر شما