شناسهٔ خبر: 58081249 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار شهرستان

صاحب‌خبر -

امضای تفاهم‌نامه همكاری میان فولاد مباركه و بانك رفاه كارگران
علیرضاهژبری: تفاهم‌نامه همکاری به منظور تأمین منابع مالی موردنیاز شرکت فولاد مبارکه با بانک رفاه کارگران توسط مدیران عامل دو مجموعه روز چهارشنبه امضا شد.
 محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران این تفاهم‌نامه را در محل ساختمان ستادی این بانک امضا کردند.
طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ارتباط با امضای این تفاهم‌نامه گفت: بانک رفاه از بانک‌های خوش‌نام کشور محسوب می‌شود و همکاری خوبی بین شرکت فولاد مبارکه و این بانک وجود دارد و امیدوارم این تفاهم‌نامه در اجرای طرح‌های توسعه فولاد مبارکه، نقش مؤثری به دنبال داشته باشد. وی افزود: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک رفاه کارگران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان فصل جدیدی از همکاری‌های این بانک و شرکت آغاز خواهد شد که ماحصل آن تقویت صنعت فولاد کشور و پیشبرد برنامه‌های اشتغال‌زایی در این بخش خواهد بود و ما از توسعه همکاری‌های متقابل استقبال می‌کنیم. دکتر طیب نیا تصریح کرد: صنعت فولاد ازجمله صنایع کشور به شمار می‌رود که دارای مزیت اقتصادی است و ضرورت دارد حمایت بانک‌ها از این صنعت بیش‌ازپیش افزایش یابد. وی افزود: نظام بانکی می‌تواند در اجرای طرح‌های توسعه‌ای که سهم ویژه و مؤثری در اقتصاد کشور دارند، به ایفای نقش بپردازد و دراین‌ارتباط بانک رفاه کارگران که از سهام‌داران فولاد مبارکه است از جایگاه و اولویت برخوردار است. همچنین لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در مورد امضای این تفاهم‌نامه گفت: بانک رفاه کارگران تاکنون حمایت‌های بسیاری از تولید ملی و اشتغال‌زایی در کشور داشته و این حمایت‌ها در دولت عدالت محور سیزدهم از گستردگی قابل‌توجهی برخوردار بوده است. وی افزود: بانک رفاه آمادگی دارد با حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد مبارکه اصفهان، نسبت به بسترسازی پیشبرد و عملیاتی کردن این برنامه‌ها اقدام کند. مدیرعامل بانک رفاه کارگران به انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: بانک می‌تواند با انتشار این اوراق برای پروژه‌های توسعه‌ای شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در راستای تأمین منابع مالی این پروژه‌ها اقدام کند. وی در پایان گفت: بانک رفاه کارگران از سهام‌داران فولاد مبارکه است و از طرح‌های توسعه‌ای این واحد بزرگ صنعتی حمایت لازم را به عمل می‌آورد.

برگزاری مانور تمرینی، آموزشی، عملیاتی وزارت نیرو با حضور گروه‌های واکنش سریع آبفای استان اصفهان در منطقه مرکزی شمال کشور
علیرضاهژبری: با ابلاغ رئیس گروه بحران وزارت نیرو، مانور آموزشی تمرینی، آموزشی و عملیاتی با رویکرد وقوع سیل به منظور بالا بردن سطح آمادگی نیروهای عملیاتی شرکت‌های آب و برق در مقابله‌ با بحران‌های احتمالی و حوادث غیرمترقبه، و مشارکت استان‌های تهران، یزد و اصفهان در استان مازندران برگزار شد.
مدیر مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان گفت: طی فراخوانی از سوی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، 20 تیم عملیاتی در قالب 132 نفر از شرکت‌های آب و برق اصفهان، یزد و تهران در این مانور حضور یافتند. ابراهیم محمدی افزود: با هماهنگی معاونت بهره‌برداری و نیز با سرپرستی دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان،26 نفر از گروه‌های واکنش سریع آبفای استان اصفهان به همراه نیروهای عملیاتی دیگر شرکت‌های آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای و توزیع برق، عملیات واقعی را مطابق با سناریوی تدوین‌شده باهدف مقابله و جلوگیری از وارد آمدن خسارت‌های احتمالی به تأسیسات آب و برق اجرا کردند. وی به چگونگی اجرای مانور واقعی پرداخت و اظهار داشت: در این مانور طی عملیاتی واقعی با استفاده از توان تخصصی اعضای گروه‌های واکنش سریع و نیز با استفاده از تجهیزات آبفای استان اصفهان نشتی خط انتقال آب 800 میلی‌متری شهر ساری رفع شد و این خط انتقال مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفت. مدیر مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان با اشاره به اجرای این عملیات در کمتر از 20 ساعت اعلام کرد: کنترل زمان بازیابی شبکه‌ آسیب‌دیده در زمان بحران، ایجاد هماهنگی بین اکیپ اجرایی و پشتیبانی، همکاری دستگاه‌های خدمت رسان در زمان بحران و ارتقای تاب آوری به هنگام شرایط نامساعد جوی از اهداف این مانور بوده است. محمدی افزود: در این مانور برای کاهش آثار ناشی از بحران با سناریوی مخاطره سیل، آموزش‌های لازم برای حفظ آرامش و بررسی شدت و مقدار خسارت احتمالی، و چگونگی امدادرسانی گروه‌های عملیاتی برای مهار تبعات ناشی از این بحران در حداقل زمان ممکن ارائه شد. مدیر مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان بابیان اینکه یکی از اهداف حضور در این مانور کسب آمادگی لازم در مقابله‌ با مخاطرات احتمالی بوده اعلام کرد: عمده حوادث پیش‌بینی‌شده برای استان مازندران تندباد، سیل و طوفان است، بنابراین در این مانور با همکاری سایر دستگاه‌های خدمات رسان آمادگی مقابله با بحران، ارتقای توانمندی‌ها، آمادگی برای مدیریت مخاطرات احتمالی، انسجام‌بخشی میان سازمان‌ها، ادارات و افزایش توان و سرعت عمل گروه‌ها موردبررسی قرار گرفت.

نظر شما