شناسهٔ خبر: 580516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دیوان عالی کشور:

رژیم غاصب اسراییل حمام خون به راه انداخته است

تهران - ایرنا - رییس دیوان عالی کشور گفت: رژیم غاصب اسراییل با کشتار و قتل عام وحشیانه زنان، کودکان و سالخوردگان بی دفاع غزه، در منظر مدعیان حقوق بشر حمام خون به راه انداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از دیوان عالی کشور، آیت الله «احمد محسنی گرکانی» در جلسه هیات عمومی کیفری اصراری دیوان، ایمان به خدا را سرچشمه همه خوبی ها دانست و گفت: خدای تبارک و تعالی برای رسیدن بندگانش به سعادت دنیا و آخرت، نعمت های فراوانی را در اختیار آنان قرار داده است.

وی افزود: سلامتی اعضای بدن، قلب سالم، دست و پای سالم، بینایی و شنوایی و همه این نعمت ها در وجود ظاهری مؤمن و کافر یکسان است و برخی نعمت ها مانند عقل، دانایی، فهم، فکر و بصیرت گرچه برای انسان ظاهر و آشکار نیست اما انسان آنها را درک می کند.

آیت الله محسنی گرکانی، همه این نعمت های ظاهر و باطن را ابزار و وسیله رسیدن انسان به سعادت عنوان کرد.

رییس دیوان عالی کشور سپس در تعریف واژه «وسیله» گفت: واژه وسیله در قرآن در سوره های مائده و اسراء آمده و خدای تبارک و تعالی از بندگانش خواسته از وسیله استفاده کنند.

وی با استناد به توضیح حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبه 110 نهج البلاغه به بررسی ابعاد گسترده مفهوم وسیله پرداخت و افزود: با توجه به این خطبه، بهترین وسیله که بندگان خدا می توانند با تمسک به مواردی مانند ایمان به خدا، برپا داشتن نماز، ادای زکات، روزه ماه رمضان، حج و عمره، صله رحم و پیوند با خویشاوندان و غیره به درگاه خدا تقرب یابند.

آیت الله محسنی گرکانی افزود: برخی با وجود این نعمت ها با انجام اعمال نیک در بهشت ثبت نام و گروه دیگری با اعمال سبعانه و وحشیانه، خود را نامزد آتش دوزخ می کنند.

وی با اشاره به خبرهای هولناک و کشتارهای وحشیانه مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی، حمایت آشکارا و غیرآشکار روسای جمهوری آمریکا، اروپای متمدن نما و دولت های ارتجاع عرب از رژیم جعلی و غاصب اسراییل را محکوم کرد.

آیت الله محسنی گرکانی با مد نظر قرار دادن اقدامات وحشیانه و دور از انسانیت رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مسلمانان بی دفاع غزه تاکید کرد: ملت ایران در مراسم جهانی روز قدس امسال، بیش از سال های گذشته شرکت کرده و تنفر و خشم خود را از اقدامات اسراییل غاصب نشان خواهند داد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی با دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین، موجب امیدواری و تسکین آلام آنها خواهند شد.

رییس دیوان عالی کشور از همه قضات دیوان عالی کشور و همه کسانی که جنایات اسراییل را محکوم کردند تشکر کرد و از مسوولان صدا وسیمای جمهوری اسلامی خواست تنفر قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور از اقدامات وحشیانه صهیونیست ها را به سمع و نظر مردم برسانند.

اجتمام(1) ** 9317 ** 1071

نظر شما