شناسهٔ خبر: 572575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دیوان عالی کشور:

رژیم غاصب صهیونیستی در منظر مدعیان حقوق بشر حمام خون به راه انداخته است

ملت شریف ایران در مراسم جهانی روز قدس امسال بیش از سال‌های گذشته شرکت کرده و تنفر و خشم خود را از اقدامات اسرائیل غاصب نشان خواهند داد، ایران اسلامی با دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین موجب امیدواری و تسکین آلام آنها خواهند شد.

صاحب‌خبر -

ارئیس دیوان عالی کشور گفت: رژیم غاصب با کشتار و قتل عام وحشیانه مردم بی دفاع، زنان و کودکان غزه در منظر مدعیان حقوق بشر حمام خون به راه انداخته است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله محسنی گرکانی در جلسه هیأت عمومی کیفری اصراری دیوان عالی کشور اظهار داشت: ایمان به خدا سرچشمه همه خوبی‌هاست، خدای تبارک و تعالی برای رسیدن بندگانش به سعادت دنیا و آخرت نعمت‌های فراوانی را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

وی افزود: اول نعمت‌هایی که به همه انسان‌ها عطاء کرده همانند سلامتی اعضاء بدن، قلب سالم، دست و پای سالم، بینایی و شنوایی و همه این نعمت‌ها در وجود ظاهری مؤمن و کافر یکسان است، دوم برخی از نعمت‌ها اگرچه برای انسان ظاهر و آشکار نیست ولی انسان آنها را درک می‌کند مانند عقل، دانائی، فهم، فکر و بصیرت.

رئیس هیأت عمومی دیوان عالی کشور تصریح کرد: این‌ها و صدها و هزاران نعمت‌های ظاهر و باطن را خداوند ابزار و وسیله رسیدن انسان به سعادت قرار داده که برای او تکیه‌گاه مطمئن در جهت تقرب یافتن نزد پروردگار باشد.

وی به معنی کلمه وسیله اشاره کرد و گفت: واژه وسیله در قرآن در سوره‌های مائده و اسراء آمده است و خدای تبارک و تعالی از بندگانش خواسته از وسیله استفاده کنند، وسیله مفهوم گسترده‌ای دارد و هر کار نیک و شایسته‌ای را شامل می‌شود لذا برای اینکه با این کلمه بیشتر آشنا شویم به توضیح حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در خطبه 110 نهج البلاغه می‌پردازیم.

محسنی گرکانی خاطرنشان کرد: بهترین وسیله که بندگان خدا می‌توانند با تمسک به آن به درگاه خدا تقرب یابند عبارتند از: ایمان به خدا، برپا داشتن نماز، اداء زکات، روزه ماه رمضان، حج و عمره، صله رحم و پیوند با خویشاوندان، انفاق و بخشش در راه خدا در نهان و آشکار و تمام کارهای نیکی که انسان را از انحراف و سقوط و پستی نجات دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خداوند بزرگ و مهربان در اعطاء نعمت‌های حیات بخش تفاوتی بین بندگانش نگذاشته، به مسلمانان و غیر مسلمانان هم نعمت‌های مادی و معنوی عطا کرده است، در نهایت اینکه گروهی با اعمال نیک خود در بهشت ثبت نام می‌کنند و گروه دیگری با اعمال وحشیانه، خود را نامزد آتش دوزخ می‌کنند.

رئیس دیوان عالی کشور تأکید کرد: همه ما این روزها خبرهای هولناک و کشتار وحشیانه مردم مسلمان غزه را توسط رژیم صهیونیستی می‌شنویم، رژیم غاصب با کشتار و قتل عام وحشیانه مردم بی دفاع زنان و کودکان غزه در منظر مدعیان حقوق بشر چه حمام خونی براه انداخته است، رؤسای جمهوری آمریکا و اروپای متمدن‌نما و دولت‌های ارتجاع عرب آشکارا و غیر آشکارا از رژیم جعلی و غاصب اسرائیل حمایت می‌کنند.

وی با مد نظر قرار دادن اقدامات وحشیانه و دور از انسانیت رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مسلمانان بی دفاع غزه تأکید کرد: ملت شریف ایران در مراسم جهانی روز قدس امسال بیش از سال‌های گذشته شرکت کرده و تنفر و خشم خود را از اقدامات اسرائیل غاصب نشان خواهند داد، ایران اسلامی با دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین موجب امیدواری و تسکین آلام آنها خواهند شد.

رئیس دیوان عالی کشور در پایان از تمامی قضات دیوان عالی کشور و همه کسانی که جنایات اسرائیل را محکوم کردند تشکر کرد و از مسئولین صدا و سیمای جمهوری اسلامی خواست تنفر قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور از اقدامات وحشیانه صهیونیست ها را به سمع و نظر مردم برسانند.

نظر شما