شناسهٔ خبر: 58005727 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شیخ عکرمه صبری: کابینه نتانیاهو بدنبال سیطره بر مسجد الاقصی است

ایرنا

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد مبارک الاقصی در واکنش به یورش امروز سه شنبه یک وزیر صهیونیست به این مسجد هشدار داد کرد که کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدنبال سیطره بر مسجد الاقصی است.

صاحب‌خبر -
شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی در اظهاراتی گفت که اقدام امروز ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در یورش به مسجد الاقصی یک خیانت است لذا همه کابینه این رژیم در این جنایت شریک هستند.

وی افزود که کابینه رژیم صهیونیستی برای سیطره یافتن بر مسجد الاقصی به منظور ضربه زدن به حاکمیت عربی و اسلامی و سرپرستی اردن بر این مسجد مبارک تلاش می کند.

شیخ عکرمه صبری پیش از این نیز با توجه به جهت گیری کابینه جدید رژیم اشغالگر قدس گفته بود: هر روز نیات مقامات رژیم اشغالگر نسبت به مسجد الاقصی و سیطره بر آن فاش می‌شوند و آنچه که به تازگی از یک سند اسرائیلی شامل ۱۱ بند منتشر شده است، خطری بزرگ برای مسجد الاقصی است و هر یک از بندهای آنها خطرناکتر از دیگری است.

خطیب مسجد الاقصی هشدار داد که نقشه وحشتناک مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل تصرف مسجد الاقصی یعنی تحمیل حاکمیت خود بر این مسجد مقدس و سلب اختیارات اداره اوقاف اسلامی برای اداره امور آن است.

بر اساس این گزارش ایتامار بن گویر در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه به همراه شماری از صهیونیست ها به مسجد الاقصی یورش برد.

پیش از این مصر و سازمان ملل متحد دوشنبه شب به رژیم صهیونیستی در خصوص هرگونه تعرّض بن گویر به مسجد الاقصی هشدار دادند.

جنبش حماس نیز در پیام خود به طرف‌های میانجی مصری و سازمان ملل متحد اعلام کرده است: اقدام بن گویر، انفجار خشم فلسطین در پی خواهد داشت.

در همین راستا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده بود که سازمان ملل متحد و مصر در پیامی به دولت بنیامین نتانیاهو هشدار دادند که در صورت تعرض بن گویر به مسجد الاقصی، با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد و هیج قدرتی نمی تواند مانع از واکنش حماس شود.

برچسب‌ها:

نظر شما