شناسهٔ خبر: 57996170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

واکنش باقری به بی اهمیت بودن برجام برای آلمان و آمریکا و همکاری با آژانس

معاون وزیر خارجه درباره اعلام آلمان و آمریکا مبنی بر عدم اهمیت برجام و تمایل رئیس آژانس برای سفر به تهران، توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی باقری درباره آخرین وضعیت اختلافات با آژانس و روند مذاکرات، اعلام کرد: روند گفت‌وگوها، مسیر پیوسته‌ای بوده و وقفه‌ای هم ایجاد نشده است. علت عدم اقدام رسانه‌ای به این معنا است که امور به‌طور جدی پیگیری می‌شود و نیازی برای فضاسازی رسانه‌ای نیست.

وی افزود: درباره ابراز تمایل رافائل گروسی برای سفر به تهران، ایران به عنوان عضو موثر آژانس و NPT و دارای توانمندی‌های هسته‌ای، همواره همکاری جدی و موثر با آژانس داشته و در ادامه هم این همکاری قطعاً ادامه خواهد داشت. مسائل پادمانی هم از قبل در تعامل مطرح بوده پیگیری می‌شود.

باقری در واکنش به ادعای آلمان و آمریکا مبنی بر عدم اهمیت برجام و نبود تمرکز و اولویت بر روی این موضوع، توضیح داد: مذاکرات روند پیوسته‌ای بوده که ادامه داشته و ممکن است شیوه ها متفاوت شده باشد اما همچنان این روند ادامه دارد. برای خبر خوش مذاکراتی و در دفاع از منافع ملی، تلاش می شود.

براساس این گزارش، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات هم در توئیتر اعلام کرد: اخیراً ایران چندین بار آمادگی پایان دادن به مذاکرات وین در مورد از سرگیری اجرای برجام تایید و به درستی اعلام کرد که توپ در زمین غرب است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام



 

 

 

 

نظر شما