شناسهٔ خبر: 57989389 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

۹.۵ هزار میلیارد از مطالبات مراکز طرف قرارداد تأمین‌ اجتماعی تسویه شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی از پرداخت ۹.۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات مراکز دولتی و غیر دولتی طرف قرارداد این سازمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میرهاشم موسوی با اشاره به تلاش سازمان تأمین‌ اجتماعی برای به‌روز رسانی پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد، گفت: یکی از اولویت‌های جدی در بخش درمان بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش به‌ روزرسانی پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد در بخش درمان غیرمستقیم است و در هفته‌های اخیر با تأمین منابع موفق به پرداخت بخش اعظمی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را که با توجه به محدودیت منابع نقدی انجام نشده بود، شد.

وی افزود: ماه گذشته پرداخت 5.2 هزار میلیارد تومان از مطالبات مراکز دولتی و دانشگاهی در دستور کار قرار گرفت که از طریق اوراق گام رقم خورد و امید است بخش اعظم مشکلات مراکز طرف قرارداد را حل کرده باشد و پرداخت‌های بعدی نیز به‌زودی انجام خواهد شد. چند روز گذشته نیز در بخش طرف قرارداد غیردولتی و مراکز خصوصی، بیماری‌های خاص مثل دیالیز و نیز دارو و پرداخت‌ مبالغ نسخ الکترونیک و غیرالکترونیک، 4.3 هزار میلیارد تومان از مطالبات مراکز طرف قرارداد غیردولتی و بخش خصوصی پرداخت شد.

موسوی ادامه داد: تلاش می‌شود پرداختی‌های بعدی نیز با تأمین منابع انجام شود تا پرداخت مطالبات به نقطه سربه‌ سر برسد. البته با پرداخت‌های اخیر و ماه گذشته، بخش اعظم مطالبات تسویه شده و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه در مورد پرداخت تعهدات مربوط به طرح دارویار به نقطه سربه‌سر خواهد رسید و تسویه کامل بزودی انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما