شناسهٔ خبر: 57965744 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیاتی: درآمد مردم با هزینه‌های زندگی همخوانی ندارد

علی قورچیان

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید از ظرفیت اساتید اقتصادی و نخبگان دانشگاهی در تیم اقتصادی خود استفاده کند تا مشکلات اقتصادی مردم مرتفع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ولی الله بیاتی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس، خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: مردم از شرایط بد اقتصادی ناراحت و نگران هستند چرا که هر روز قیمت ها افزایش می‌یابد اما درآمدهای آنها با هزینه هایشان همخوانی ندارد. همچنین سرپرستان خانوار و بیماران صعب العلاج با مشکلات اقتصادی جدی مواجه بوده و به شدت گلایه مند هستند و تقاضا دارند ما این مشکلات را به دولت منتقل کنیم.

وی گفت: دولت باید از ظرفیت اساتید اقتصادی و نخبگان دانشگاهی در تیم اقتصادی خود استفاده کند تا بیش از مردم گرفتار نباشند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون اواسط دی ماه است و از اعتبارات عمرانی تنها ۲۰ درصد ابلاغ شده است این در حالی است که شما می دانید برای اجرای پروژه های عمرانی فرآیند قانونی وجود دارد کما اینکه برگزاری مناقصه حداقل ۳ ماه به طول می انجامد و در چنین شرایطی فرصت کار عمرانی در حوزه انتخابیه از دست رفته و این مشکل مربوط به کل کشور است، این شرایطی که برای تخصیص اعتبارات وجود دارد مورد رضایت نیست، بنابراین تقاضا داریم به بودجه ۱۴۰۱ عمل شده و اعتبارات به استان ها ابلاغ شود.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هنوز بسیاری از مسئولان دولت قبل در رأس کار هستند، هر چند برخی مدیرانی که منصوب شده اند نیز از کارایی لازم برخوردار نیستند. بلاتکلیفی این مدیران در استان ها و شهرستان ها مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، بنابراین لازم است از وزرای خود بخواهید مدیران کل خود را تعیین تکلیف کنند، چرا که بسیاری از ادارات کل رها هستند و نه مدیرکل قبلی تعیین تکلیف و نه مدیری جدیدی منصوب می شود.

بیاتی گفت: وضعیت روستاها به شدت نگران کننده است و مردم در شرایط سختی زندگی می کنند. اعتبارات محرومیت زدایی باید تخصیص یابد.

انتهای پیام

نظر شما