شناسهٔ خبر: 57908357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

پایگاه قهرمانی قزوین احیا می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: پایگاه قهرمانی را در استان احیا می کنیم و از این پس هیچ اعزامی بدون تست پایگاه انجام نمی‌شود و تست استعدادیابی ورزشکاران نیز توسط پایگاه‌ها انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عباس علایی‌مقدم، مدیرکل ورزش و جوانان استان قروین در نشست با روسا و نایب‌رئیسان هیات‌های ورزشی، مدیران ورزش شهرستان‌ها و معاونان اداره کل ورزش و جوانان که در سالن باغستان استان قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد سردار دلها شهید قاسم سلیمانی اظهارکرد: این ایام بهترین فرصت است تا هر رویداد و مسابقه ورزشی با نام شهید سلیمانی مزین شود تا ماندگار باشد.

او افزود: به این مناسبت در روزهای آینده همایش کوهپیمایی با حضور جامعه ورزشی برگزار می‌کنیم تا یاد شهید سلیمانی بار دیگر در اذهان زنده شود.

اعلایی‌مقدم گفت: جامعه ورزش نیز همانند سایر گروه‌ها با تقدیم شهید در انقلاب و دفاع از کشور نقش موثری ایفا کرده و رشته‌هایی مانند ورزش زورخانه‌ای بیشترین شهید را تقدیم نظام کرده و ایثارگران متعددی در ورزش داریم که قدردان آن‌ها هستیم.

این مدیر ورزشی ادامه داد: موفقیت‌های امروز ما مرهون پیشکسوتان ورزش، شهدا و قهرمانان است و با تکریم بزرگان و خانواده شهدای ورزشکار، باید رسالت خود را بدرستی انجام دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین ضمن تشکر از خدمات روسای هیات‌های ورزشی و افسانه حسن نایبی معاون سابق ورزش و نیز پیشکسوتان گفت: حضور معاونان و مدیران جدید در اداره ورزش از جمله آقای جواهری به‌عنوان معاون ورزشی و کریمی در معاونت توسعه فرصت برای خدمت بیشتر را مهیا کرده است.

علایی مقدم گفت: در اوضاع کنونی فرزندان ما در معرض خطر و تهدید هستند و همه باید مراقب قهرمانان ورزشی باشیم تا فریب وسوسه‌های خارج از مرزها را نخورند و آسیب نبینند.

این مسئول ادامه داد: روسای هیات‌ها مانند پدر خانواده باید با ورزشکاران ارتباط داشته و جوابگوی مدال‌آوران باشند و کار ورزشکاران را راه بیندازید زیرا رسالت ما پیگیری مشکلات است و اگر همه چیز آماده باشد دیگر مدیریت هنر نیست و خدمت کردن در شرایط بحران ارزشمند است.

او یادآور شد: یک ورزشکار که به مرحله مدال‌آوری رسیده سال‌ها زحمت کشیده و یک سرمایه ارزشمند است و وظیفه داریم با توجه بیشتر به آن‌ها مراقبت کنیم تا دلسرد و ناامید نشوند.

علایی مقدم گفت: گاهی‌اوقات یک مربی ورزشی از والدین تاثیرگذارتر است و جوانان و نوجوان از شما الگو می‌گیرند و اگر نتوانیم ورزشکاران ملی خود را حفظ کنیم آن‌ها را از دست می‌دهیم لذا توصیه می‌شود در اردوها مراقبت کنیم و با هدایت درست نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان خود ضمن بررسی و پیگیری مشکلات و دغدغه و مطالبات آن‌ها برای دلگرم کردن‌شان همت کنیم.

این مدیر ورزشی ادامه داد: روسای هیات‌های استانی حتما به شهرستان‌ها سرکشی کنند و با مشکلات و ظرفیت‌های مناطق آشنا شوند و برای استعدادیابی برنامه‌ریزی داشته باشند.

این مسئول در مورد تعیین اجاره جدید سالن‌های ورزشی و شهریه رشته‌ها، توضیح داد: کارشناسی اماکن با ما نیست اما در حال حاضر اجاره اماکن ورزشی بسیار ناچیز است و بیشتر سالن‌های تخصصی در اختیار هیات‌ها قرار دارد و نگاه ما واگذاری اماکن ورزشی با کمترین هزینه و اجاره بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اظهارکرد: رویکرد و سیاست ما ارائه خدمات ارزان برای مردم در اماکن ورزشی است و اگر درآمدی هم حاصل می‌شود باید به خود ورزشکاران و اعزام تیم‌ها و هیئت‌ها اختصاص داده شود.

او افزود: سطح‌بندی باشگاه‌ها را انجام می‌دهیم اما قرار نیست هر روز شهریه را بالا ببریم و از استقبال مردم جا بمانیم وکنترل شهریه‌ها الزامی است.

علایی مقدم گفت: از مربیان و روسای هیات‌هایی که ملی‌پوش دارند تشکر می‌کنیم و قصد داریم توزیع اعتبارات بر اساس شاخص‌های عملکردی، تعداد بیمه‌شدگان و موفقیت‌ها و مدال‌آوری هیات‌ها باشد.

این مدیر ورزشی ادامه داد: ملاک بیمه ورزشی باید سال‌های قبل مثلا ۹۸ باشد تا بتوانیم تعداد ورزشکاران فعال در رشته‌ها را افزایش دهیم.

او یادآورشد: در حال حاضر تعداد ورزشکاران ساماندهی شده و تحت پوشش بیمه در استان به ۶۹هزار نفر رسیده که باید آن را با برنامه‌ریزی و اقدامات موثر به ۱۰۰هزار نفر برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اظهارکرد: از روسای هیات‌ها انتظار داریم بیمه ورزشکاران را جدی بگیرند زیراوقوع حادثه در میادین ورزشی اجتناب‌ناپذیر است و در صورت بروز حوادث باید بتوانیم حمایت مالی مناسب را انجام دهیم.

او افزود: آموزش‌های ورزشی باید ساماندهی شود تا به خروجی مناسبی برسیم و لازم است همه مسابقات پیوست شورای تامین داشته باشد و اگر از ظرفیت استان استفاده می‌کنیم به دستاوردی هم برسیم.

علایی‌مقدم گفت: در یک سال در رشته کاراته بیش از ۱۱اردوی تیم ملی برگزار شد و مدال هم کسب کردیم و این موفقیت‌ها باید حمایت شود.

این مسئول ادامه داد: اساسنامه هیات‌های ورزشی تهیه و ابلاغ شده و باید کنترل و الزامات اساسنامه را رعایت کنید تا با حداقل آورده بیشترین خروجی را داشته باشیم.

این مدیر ورزشی با اشاره به جایگاه پایگاه قهرمانی در استان، توضیح داد: پایگاه قهرمانی را در استان احیا می‌کنیم و از این پس هیچ اعزامی بدون تست پایگاه انجام نمی‌شود و تست استعدادیابی ورزشکاران نیز توسط پایگاه‌ها انجام می‌شود.

علایی مقدم ضمن تشکر از ۹هیئت ورزشی موفق در استعدادیابی، گفت: خوشبختانه بخش خصوصی در رشته‌های کشتی، فوتبال، فوتسال، هندبال و والیبال شاهد حضور خوبی داشته و این روند باید توسعه یابد.

او یادآورشد: دوره‌های دانش‌افزایی در شهرستان‌ها باید جدی گرفته شود و روسای هیات‌های ورزشی هر ماه با مدیران هیات‌های شهرستانی جلسه تعاملی داشته باشند و بر کارها نظارت کنند.

این مسئول ادامه داد: حضور در منزل پیشکسوتان ورزشی از کارهای ارزشمندی است که باید تداوم یابد و داشتن تقویم سالانه و برگزاری مجامع سالانه به‌عنوان یک تکلیف جدی گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اظهارکرد: در این دوره ۱۹ورزشکار از استان به مسابقات آسیایی و پارآسیایی اعزام شدند و باید بتوانیم در سال بعد برای بازی‌های آسیایی و سال دوم برای المپیک، ورزشکاران بیشتری را اعزام کنیم.

۴۶

برچسب‌ها:

نظر شما