شناسهٔ خبر: 57901278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان :

امروز چالش جدی استان موضوع اشتغال است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت : در حوزه اقتصادی این استان مشکلات فراوانی وجود دارد و امروز چالش جدی استان موضوع اشتغال است که رونق تولید این مشکل را حل خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند روز چهارشنبه - هفت دی ماه - در آیین تودیع و معارفه فرماندار بروجرد ، اظهار داشت :  این شهرستان قطب تولید و صنعت لرستان است که بسیاری از صنایع آن تعطیل یا نیمه تعطیل بود که با پیگیری های صورت گرفته در دولت سیزدهم به چرخه تولید باز می گردند.

وی افزود: لرستان از دیرباز مورد توجه قرار نگرفته و نسبت به استان های دیگر عقب افتادگی هایی دارد که نیازمند کار جهادی و شبانه روزی برای جبران گذشته است.

معاون عمرانی استاندار لرستان بیان کرد: پروژه های عمرانی استان دسته بندی شده است و بر این اساس می توان گفت بیش از ۲ هزار پروژه در این استان وجود دارد که ۹۷۶ مورد آن در سال‌های قبل شروع شده و عملیات احداث آنها به کندی پیش می رفت.

وی با اشاره به پیگیری هایی که طی یکسال اخیر برای احیای واحدهای صنعتی و تولیدی لرستان انجام شده است، اظهار داشت: در حوزه اقتصادی در لرستان مشکلات فراوانی وجود دارد و امروز چالش جدی استان موضوع اشتغال است که رونق تولید این مشکل را حل خواهد کرد.

دالوند با اشاره به اینکه در بحث راه آهن نیز اقدامات خوبی انجام شده و همه شهرستان‌های لرستان به حمل و نقل ریلی کشور متصل می شود، ادامه داد: در دهه ۹۰ عملیات اجرایی راه آهن شروع شده که ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اصلاح قرارداد راه آهن حدود هفت ماه زمان برد و هر ماه جلسات مختلفی با قرارگاه خاتم برگزار و سپس قرارداد راه آهن استان اصلاح شد.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: راه آهن با تلاش مسوولان استان جزو مصوبات سفر رییس جمهور لحاظ شد و با اعتبار ارزی ۱.۲ میلیارد دلاری و ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی عملیات احداث راه آهن شروع شده است.

وی اضافه کرد: تا ۲ سال آینده چند پروژه بیمارستانی با یک هزار تخت به مجموعه بهداشت و درمان استان اضافه می شود که چهار تا پنج هزار شغل ایجاد خواهد شد، خروجی خدمات دولت مردمی تا یکی ۲ سال آینده به مردم خوب لرستان خواهد رسید.

در این آیین از زحمات مجید منعمی تقدیر و مسلم مرادی سرابی به عنوان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد منصوب شد.

 

نظر شما