شناسهٔ خبر: 57892936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بازداشت بیش از ۲۰ فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

باشگاه اسیران فلسطین از بازداشت بیش از ۲۲ فلسطینی در کرانه باختری توسط نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه فلسطین الیوم، باشگاه اسیران فلسطین اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری بیش از ۲۲ فلسطینی را بازداشت کردند.

برپایه این گزارش، رژیم صهیونیستی این فلسطینی‌ها را به بهانه مشارکت در اقدامات مقاومت مردمی علیه شهرک‌نشینان صهیونیست و نظامیان این رژیم بازداشت کرده است.

این موج بازداشت در استان‌های نابلس، رام الله و جنین متمرکز بود، و طی آن ده‌ها خانه مورد حمله قرار گرفت و لوازم برخی خانه‌ها مصادره شد.

طبق گزارش باشگاه اسیران فلسطین، در میان افراد بازداشت شده چند دانشجو و اسیر سابق نیز حضور دارند.

نیروهای رژیم صهیونیستی، سپیده دم دوشنبه نیز موج گسترده بازداشت فلسطینیان در مناطق پراکنده‌ای در کرانه باختری و قدس اشغالی به راه انداخته بودند.

منابع فلسطینی خاطرنشان کردند که شمار زیادی از عناصر نظامی صهیونیست پس از درگیری مسلحانه با گروه‌های مقاومت به محله الشرقی و منطقه عرابه در شهر جنین یورش بردند.

نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را در منزلش در محله شرقی جنین پس از برهم زدن اثاثیه خانه‌اش بازداشت کردند. آنها همچنین در شهرک عرابه یک اسیر فلسطینی آزاده را دستگیر کردند.

نظامیان اسراییلی همچنین یک اسیر آزاده را در منزلش در منطقه الجبل الشمالی در نابلس بازداشت کردند.

صهیونیست‌ها همچنین جوانی را در شهرک کوبر در شمال غرب رام الله و دو جوان در اردوگاه الجلزون بازداشت کردند.

نظامیان اسراییلی دو جوان را در منزل شان در حومه الکتابا در طولکرم بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیستی سه جوان را پس از یورش بردن به منزل شان و تفتیش آنها و از بین بردن اثاثیه موجود در آنها واقع در روستای صور باهر در جنوب جنین بازداشت کردند.

نیروهای گردان جنین طی ماه‌های اخیر در خیابان‌های اردوگاه و اطراف شهر جنین دوربین‌های مدار بسته کار گذاشته‌اند و افرادی به طور سازمان یافته بر بالای پشت بام و در خیابان‌ها به طور شبانه روزی نگهبانی می‌دهند و علاوه بر آن گردان مزبور اخیراً مراکز بازرسی خودروها را برپاکرده است.

هم اکنون بزرگ‌ترین چالش برای ارتش رژیم اشغالگر، خارج شدن از اردوگاه جنین پس از عملیات نظامی است چرا که راه‌ها بسته می‌شود و از هر سو عناصر نظامی صهیونیست زیر آتش قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر، گروه مقاومت «عرین الاسود» امروز با اعلام عملیات جدید علیه یک شهرک صهیونیست نشین، به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر پیکر شهدای فلسطینی را تحویل ندهند، شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری و قدس اشغالی سالم به خانه‌های خود بازنخواهند گشت.

در همین راستا کابینه جدید رژیم صهیونیستی یکشنبه به ریاست بنیامین نتانیاهو بودجه هنگفت ۸ میلیارد شِکِل را برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری در نظر گرفته است.

نظر شما