شناسهٔ خبر: 5789095 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تماس تلفنی کری و لاوروف درباره اوکراین، تحولات منطقه و برنامه هسته‌ای ایران

وزارت خارجه روسیه از تماس تلفنی وزرای خارجه مسکو و واشنگتن در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله بحران اوکراین، تحولات خاورمیانه و موضوع هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا طی یک تماس تلفنی در روز دوشنبه (دیروز) در خصوص بحران اوکراین و همچنین تحولات خاورمیانه و آفریقای شمالی و چشم‌انداز حل موضوع هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری تاس گزارش کرد، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، لاوروف و کری تأکید کردند که همگی طرفین اوکراین، توافقات آتش‌بس که در مینسک‌ در بلاروس در ماه فوریه به امضا درآمد را به اجرا درآورند.

وزرای خارجه روسیه و آمریکا همچنین بر اجرای طرح‌هایی به منظور تشکیل جلسه بین نمایندگان کارگروههایی که بعنوان بخشی از گروه تماس در بحران اوکراین تشکیل شدند نیز تأکید کردند.

وزارت خارجه روسیه ادامه داد که این نشست مذکور قرار است گفت‌وگوهای پایدار مستقیمی بین کی‌یف، دونتسک و لوهانسک برقرار کند.

طبق این گزارش، لاوروف و کری «بر لزوم تلاش‌های بیشتر برای توقف نقض آتش‌بس تأکید کردند و همچنین وضعیت سوریه، چشم‌انداز برقراری آرامش در یمن و لیبی و همچنین پیشرفت‌ها در مذاکرات هسته‌ای برای رسیدن به توافق نهایی و دیگر موضوعات مهم از جمله موضوعاتی که بر ثبات راهبردی تأثیر می‌گذارد را به بحث و گفت‌وگو گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما