شناسهٔ خبر: 5785741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سوریه، یمن و اوکراین محور مذاکرات در تماس تلفنی لاوروف و کری

وزارت خارجه آمریکا از رایزنی‌های وزیران خارجه آمریکا و روسیه درباره اوضاع کنونی سوریه، یمن و اوکراین در جریان یک تماس تلفنی خبر داد.

صاحب‌خبر -

وزارت خارجه آمریکا از رایزنی‌های وزیران خارجه آمریکا و روسیه درباره اوضاع کنونی سوریه، یمن و اوکراین در جریان یک تماس تلفنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی به رایزنی درباره آخرین تحولات سوریه، ایران، یمن و شورای قطب پرداختند.

براساس این بیانیه کری از روسیه خواسته است تا از نشست ‌های گروه تماس و کارگروه‌های اوکراین برای تسریع در پیشرفت اجرای توافقنامه مینسک استفاده شود.

دو طرف در این تماس تلفنی بر اهمیت تلاش‌های مضاعف برای پایان دادن به خشونت‌ها و توقف موارد نقض آتش‌بس به ویژه در مناطق مسکونی تأکید کردند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که در جریان این تماس تلفنی، لاوروف و کری تاکید کردند که تمامی امضاکنندگان توافق‌های مینسک باید مستقیما تدابیر مورد توافق را عملی کنند.

وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه همچنین خواهان انجام مذاکرات مستقیم و پایدار میان مقام‌های دولت کی‌یف و مقام‌های دولت خودمختار دونتسک و لوهانسک شدند.

درگیری‌ها در شرق اوکراین از هفته نخست ژوئن و پس از مدتی آرامش نسبی در این منطقه تشدید شد.

انتهای پیام

نظر شما