شناسهٔ خبر: 57849322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در راستای اجرای طرح کشاورزی قراردادی؛

۷۳۰ فقره قرداد با گندمکاران قزوین منعقد شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۷۳۰ فقره قرارداد با کشاورزان گندمکار این استان به منظور اجرای طرح کشاورزی قراردادی منعقد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند افزود: در سال زراعی جاری مقرر است تمام سطوح کشت گندم آبی استان به عنوان مهمترین محصول راهبردی تحت پوشش این طرح قرار گیرد که تاکنون نزدیک به ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی استان زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در کشت قراردادی گندم آبی، کشاورزان به ازای هر تن محصول تحویلی به اداره غله و خدمات بازرگانی دولتی ایران مبلغ یک میلیون ریال به عنوان کمک کرایه حمل دریافت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: از دیگر مشوق‌های اجرای طرح الگوی کشت در کشت قراردادی، تخفیف حق بیمه مزارع و حمایت از تامین کودهای فسفاته و پتاسه است که در این برنامه کشاورزان ۵۰ درصد هزینه کودهای فسفاته و پتاسه را نقدا و الباقی در قالب تشریفات قانونی پس از تحویل محصول از حساب آنان کسر خواهد شد.

 این مسئول تاکید کرد: در سال زراعی جاری علاوه بر گندم، کشت قراردادی در محصولاتی مانند چغندر قند، ذرت شیرین، پنبه و کاملینا آغاز شده است.

نظر شما