شناسهٔ خبر: 57846486 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــــار

صاحب‌خبر -
مرگ نگهبان در ریزش تونل تاراز

گروه حوادث/  ریزش دهانه ورودی تونل تاراز بخش بازفت استان چهارمحال و بختیاری منجر به مرگ نگهبان جوان شد.  شهباز اکبری فرماندار کوهرنگ در تشریح این حادثه  گفت:  در پی بارندگی‌های اخیر ناگهان دهانه ورودی تونل تاراز ریزش کرد  و  نگهبان ۲۹ ساله‌ای که در کانکس مستقر بود جان خود را از دست داد.
وی ارتفاع برف در منطقه چلگرد را حدود ۸۰ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: در منطقه موگویی ارتفاع برف به دو متر نیز می‌رسد. راه ارتباطی ۱۲۰ روستا در این شهرستان بسته بود که با همت نیروهای امدادی ۶۰ درصد مسیرها بازگشایی شد و راه ارتباطی مابقی روستاها نیز بزودی بازگشایی می‌شود.

اخاذی 7 هزار دلاری 5 زن و مرد تبهکار

گروه حوادث/پنج زن و مرد که اتباع بیگانه را به بهانه یافتن کار ربوده و گروگان می‌گرفتند تا از خانواده‌هایشان اخاذی کنند از سوی پلیس دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود دو هفته قبل مرد میانسالی که از اتباع افغانستان بود با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی عنوان کرد چندی قبل پسرش به بهانه یافتن کار در یک کارگاه تولیدی به غرب استان تهران رفته و ناپدید شده است که در پی این موضوع، افراد ناشناس با وی تماس گرفتند و مدعی شدند پسرش گروگان آنهاست و در ادامه درخواست 7 هزار دلار پول نقد کرده‌اند.
سرهنگ کارآگاه ولی‌پورگودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: بنابر حساسیت موضوع، تیمی زبده از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار دادند و با روش‌های علمی مخفیگاه ۲ مرد جوان را که از خانواده گروگان درخواست پول کرده و شماره کارت در اختیار آنها قرار داده بودند شناسایی کردند.
وقتی کارآگاهان ۲ مرد جوان را بازداشت کردند در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند کارت بانکی آنها برای دریافت پول واسطه بوده و پسر جوان گروگان ۴ مرد و یک زن در خانه‌ای در غرب استان تهران است.
کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهی مخفیگاه متهمان در غرب استان تهران شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند همچنین پسر جوان رها و به خانواده‌اش تحویل داده شد. وی افزود: متهمان پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی در بازجویی‌های ابتدایی به جرم آدم‌ربایی و گروگانگیری پسر جوان و افراد دیگر اعتراف کردند. همچنین در بررسی‌ها نیز مشخص شد متهمان این پرونده، جوانان اهل کشور افغانستان را با شگرد کاریابی فریب داده و به مخفیگاه خود دعوت می کردند و دست به گروگانگیری در ازای دریافت 7 هزار دلار می زدند. سرهنگ کارآگاه ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس آگاهی است، متذکر شد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سقوط پراید به دره با سه قلوهای 2 ماهه

گروه حوادث/یک دستگاه پراید که سه نوزاد دوماهه سه قلو داخل آن بودند، در ۳۰ کیلومتری جاده برازجان-شیراز به دره سقوط کرد.
احسان ایزدپناه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در تشریح این حادثه گفت: روز جمعه گذشته خبری مبنی بر سقوط یک خودرو به دره در ۳۰ کیلومتری جاده برازجان-شیراز اعلام شد و بلافاصله تیم‌های عملیاتی پایگاه امداد و نجات بین شهری دریاقلی به محل اعزام شدند. پس از حضور در صحنه نسبت به ارزیابی حادثه اقدام و با توجه به تعداد بالای مصدومان درخواست آمبولانس کمکی از اورژانس و پایگاه زیارت شد.
نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد  یک دستگاه پراید از ارتفاع ۳۰ متری به دره سقوط کرده که شش سرنشین آن شامل سه خانم و سه نوزاد سه قلو دوماهه دچار تروما شده و پس از رهاسازی در خودرو با آمبولانس‌های اورژانس و هلال احمر به بیمارستان شهید صادق گنجی انتقال داده شدند.  

مرگ 3 مسافر در تصادف زنجیره ای

گروه حوادث/ بی‌احتیاطی راننده پژو پارس و انحراف به چپ منجر به برخورد سه خودرو در یکی از محورهای روستایی شهرستان فسا و مرگ سه نفر شد. سرهنگ عبدالهاشم دهقانی، رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: روز شنبه در پی اعلام وقوع یک فقره تصادف در محور روستایی شهرستان فسا، بلافاصله مأموران پلیس به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند. در این حادثه رانندگی، یک سواری پژو پارس با ۴ سرنشین و دو دستگاه پژو ۴۰۵ با سه سرنشین بشدت با یکدیگر برخورد کرده‌ بود.
در این حادثه ۳ نفر از سرنشینان سه خودرو فوت کردند و ۴ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند. سرهنگ دهقانی درباره علت این حادثه گفت: کارشناسان بلافاصله در صحنه حاضر شدند و علت وقوع این حادثه را بی‌احتیاطی راننده سواری پژو پارس به دلیل تجاوز به چپ اعلام کردند.   


نظر شما