شناسهٔ خبر: 57779152 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

واکنش سیاستمداران و گروه‌های لبنانی و اردنی به شهادت اسیر فلسطینی

در پی شهادت یک اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی جمعی از سیاستمداران و گروه‌های فعال لبنانی و اردنی خواستار پیگیری نهادهای بین‌المللی برای بررسی وضعیت زندان‌های اسرائیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، مجمع علمای لبنان بی‌توجهی عمدی پزشکی اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی را که منجر به شهادت اسیر ناصر ابوحمید شد، محکوم کرد.
این مجمع از نهادهای بین‌المللی خواست تا تحقیقات شفافی را انجام دهند که نشان دهد رژیم صهیونیستی با زندانیان چه می‌کند و چرا مراقبت‌های پزشکی لازم را به آنها ارائه نمی‌کند و از صلیب سرخ بین‌المللی خواست تا بازرسانی را به زندان‌ها بفرستد تا وضعیت سلامتی زندانیان را از نزدیک ببینند.

امروز سه‌شنبه، گروه‌های اقدام ملی فلسطین و تجمع علما در لبنان برای محکوم کردن ترور عمدی اسیر قهرمان شهید ناصر ابوحامد، دست به تحصن اعتراض‌آمیز زدند.


گروه‌های اقدام ملی فلسطین در مقابل مقر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بین‌المللی در اردوگاه البص در جنوب لبنان، دست به تحصن زدند. آنها ترور عمدی اسیر شهید ناصر ابوحمید که صبح امروز در بیمارستان رژیم صهیونیستی بر اثر سیاست سهل‌انگاری پزشکی به شهادت رسید و کشتن تدریجی زندانیان شجاع را محکوم کردند.

عبدالفقیه، رئیس انجمن پیوند لبنان و فلسطین در سخنرانی کمیته ملی دفاع از اسرا و بازداشت شدگان در زندان‌های رژیم صهیونیستی، جنایت عمدی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. وی گفت که اگر جهان و همه نهادهای بین‌المللی همچنان چشم خود را ببندد، بر روی عملکرد رژیم اشغالگر صهیونیستی و عدم اعمال فشار بر آن، برای آزادی زندانیان ببندند این اولین و آخرین شهید نخواهد بود.

عبدالفقیه از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست به منظور احقاق حقوق ملت فلسطین و دستیابی به آزادی همه سرزمین های اشغالی از جمله شبعا، بر مقامات اشغالگر صهیونیستی فشار بیاورد تا تمامی اسرا و بازداشت شدگان را آزاد کنند.

یحیی عکاوی عضو کمیته فرعی جبهه مردمی آزادی فلسطین هم یادداشتی را به نام فراکسیون اقدام ملی فلسطین به نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ تسلیم کرد که در آن آمده است: از نهادهای حقوق بشری و جامعه بین‌المللی به‌ویژه امضاکنندگان کنوانسیون چهارم ژنو می‌خواهیم تا مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را عمل کنند و به مقامات اشغالگر اسرائیل فشار بیاورند تا از سیاست سهل انگاری پزشکی علیه فلسطینی‌ها دست بکشند.

وی از سازمان ملل متحد خواست تا یک کمیسیون تحقیقاتی بین‌المللی و مستقل برای بررسی سیاست سهل انگاری عمدی پزشکی علیه زندانیان فلسطینی و میزان پایبندی نیروهای اشغالگر به قواعد حقوق بین‌الملل تشکیل دهد.

انتهای پیام

نظر شما