شناسهٔ خبر: 57776070 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بازتاب گسترده شهادت اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

شهادت اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بازتاب گسترده‌ای داشت. در حالی که اعتصابات سراسری در کرانه باختری و قدس اشغالی به راه افتاده است، رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد شهادت وی جنایتی جدید علیه ملت فلسطین و کل بشریت است که قطعاً بی‌پاسخ نمی‌ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، استان‌های کرانه باختری و قدس اشغالی در عزای شهید اسیر ناصر ابو حمید و در پاسخ به دعوت فتح و نیروهای ملی و اسلامی فلسطین در اعتصاب کامل به سر می‌برند.

همزمان باشگاه اسیر فلسطینی هم شهادت ناصر ابو حمید را به خاطر سیاست سهل‌انگاری عمدی رژیم صهیونیستی در درمان وی تسلیت گفته و اعلام کرد که این سیاست، سیاست رایج در زندان‌های رژیم صهیونیستی علیه زندانیان بیمار است.

باشگاه اسیر فلسطینی، رژیم صهیوینستی را مسئول شهادت ابو حمید دانسته و از جامعه بین‌الملل خواست جلوی جنایات پیوسته این رژیم علیه اسرای فلسطینی را بگیرد.

همچنین رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به شهادت اسیر ناصر ابوحمید تأکید کرد که شهادت وی پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، جنایتی جدید علیه ملت فلسطین و کل بشریت است که قطعاً بی‌پاسخ نمی‌ماند.

اسماعیل هنیه، امروز شهادت این اسیر فلسطینی را به مادر وی و تمامی اسرای قهرمان فلسطینی تسلیت گفت و تأکید کرد که مقاومت لحظه‌ای دست از تلاش برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی و آزادسازی وجب به وجب خاک این سرزمین برنمی‌دارد.

ناصر ابوحمید، اسیر فلسطینی مبتلا به سرطان که روز گذشته بر اثر وخامت حالش و رفتن به کما به بیمارستان اسرایئلی آساو هروویه منتقل شده بود، بامداد امروز سه شنبه بر اثر وخامت حالش به شهادت رسید.

ناصر ابوحمید، ۵۰ ساله که سرطان مبتلا بود، روز گذشته بر اثر وخامت حالش به کما رفت و به بیمارستان اسرائیلی آساو هروویه منتقل شد و در نهایت بامداد امروز بر اثر وخامت حالش به شهادت رسید.

باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد: این اسیر ۵۱ روز پس از مرخصی از درمانگاه زندان رمله به کما رفته بود که به بیمارستان رژیم صهیونیستی منتقل شد. در بیانیه باشگاه اسرا آمده حمید به مرحله بدون بازگشت رسیده بود و پس از وخامت حالش هر لحظه احتمال شهادتش وجود داشت.

اشغالگران مصمم بودند با ادامه بازداشت ابوحمید و مخالفت با همه تلاش‌ها برای آزادی او و بازگشت وی در آخرین لحظات زندگی به آغوش خانواده به جنایت‌های خود در حق وی ادامه دهند.

سپتامبر گذشته، پزشکان پس از وخامت حال این اسیر فلسطینی در اثر بیماری صعب‌العلاجی که از آن رنج می‌برد، گفتند که ابوحمید آخرین روزهای زندگی خود را سپری می‌کند.

ناصر ابوحمید یکی از پنج برادر زندانی «نصر، شریف، محمد و اسلام» است که همگی به حبس ابد محکوم شده‌اند و ناصر مدت ۳۰ سال در زندان‌های اشغالگران بوده و طولانی‌ترین مدت حبس کنونی از سال ۲۰۰۲ بود که ۲۱ سال متوالی به طول انجامید.

با شهادت اسیر ناصر ابوحمید، شمار شهدای اسرا فلسطینی به ۲۳۳ نفر رسیده که ۷۸ نفر به دلیل سهل‌انگاری پزشکی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما