شناسهٔ خبر: 57774986 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تهیه برنامه های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در بستر فضای مجازی

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از ایجاد هماهنگی در شیوه انتشار محتوای آموزشی پیشگیرانه براساس فراوانی جرائم و آسیب های فضای مجازی با همکاری نهادهای ذیربط خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در راستای آگاه سازی اذهان عمومی به منظور پیشگیری موثر و هوشمندانه و ارتقاء آگاهی های عمومی مبتنی بر عناوین مجرمانه پرتکرار در فضای مجازی نشستی با حضور سرپرست مجتمع قضایی شهید قدوسی، بازپرس دادسرای عمومی وانقلاب ناحیه 31(جرائم یارانه ای) تهران و نمایندگان پلیس فتا در محل جلسات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برگزار شد.

داراب خانی معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران با بیان اینکه بر اساس لرنامه های ابلاغی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در خصوص تهیه و تدوین محتوای پیشگیرانه در حوزه فضای مجازی گفت: با توجه به دسترس بودن فضای مجازی برای تمامی سطوح جامعه و تکرار عناوین مجرمانه در این فضا، این نشست به منظور بررسی محتوای پیامهای پیشگیرانه وشناسایی جامعه هدف و چگونگی انتشار محتواههای اموزشی با حضور نمایندگان سازمانهای مربوطه به منظور بهره مندی از نقطه نظرات آنان برگزار شده است.

وی افزود: فضای مجازی ، با توجه به نوع گستردگی و در دسترس بودن برای عموم مردم می تواند به عنوان فرصت مناسبی جهت آموزش و ارتقاء آگاهی مردم باشد و در صورتی که نظارت درستی بر آن نباشد محیطی جرم زا است که می تواند آسیبهای جبران ناپذیری به بار آورد.

نیکوکارسرپرست مجتمع قضایی شهید قدوسی با بیان اینکه آموزش و استفاده از ابزار های آموزشی در قالبهای مختلف رسانه (پیامک-بروشور- موشن گرافی و ..) نقش موثری در آگاهی مردم و پیشگیری از وقوع جرم دارد در خصوص اقدامات انجام شده در سالهای گذشته توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ارسال پیامک در قالب جملاتی که برای عموم جامعه قابل درک و کاربردی باشد در کاهش جرائم فضای مجازی موثر است.

در ادامه نماینده پلیس فتا تصریح کرد: در زمینه ارسال پیامک های مبتنی بر کلاهبرداری اپراتورهای تلفن همراه باید به وظایف پیشگیرانه خود عمل نموده و پیام های مذکور را قبل از انتشار در سطح عمومی شناسایی و فیلتر کند.

بازپرس دادسرای عمومی وانقلاب ناحیه 31 نیز اظهار داشت: اغلب شکات و مال باختگان در پرونده های مهم کلاهبرداریهای پرتکرار در فضای مجازی به شهرستانها تعلق دارند که عمدتا به دلیل عدم آگاهی و شناخت و اعتماد نابجا به تبلیغات رسانه ای در بستر مجازی است.

 در خاتمه داراب خانی بر شناسایی جامعه هدف و آموزش در سطح مدارس جهت ارتقاء آگاهی مردم و استفاده از ابرازار های محتلف رسانه ای تاکید کرد.

نظر شما