شناسهٔ خبر: 57772191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتبار لازم برای تکمیل ورودی آرین‌شهر قاینات اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی بدو ورود به شهرستان قاینات در بازدید از پروژه میدان ورودی آرین‌شهر با اختصاص ۶ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز پنجشنبه از این پروژه عمران شهری بازدید کرد و اختصاص اعتبار برای تکمیل این پروژه به شرط اهتمام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی و شهرداری آرین‌شهر در اتمام آن تا دهه فجر از نتایج این بازدید بود.

استاندار خراسان جنوبی اداره راهداری و شهرداری را مکلف کرد این پروژه را تا دهه فجر تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانند.

عملیات اجرایی پروژه میدان ورودی آرین‌شهر ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با تزریق این اعتبار ویژه تا دهه فجر ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد.

سفر یک روزه استاندار خراسان جنوبی به شهرستان قاینات صبح امروز با حضور در گلزار شهدای آرین‌شهر و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان آغاز شد.

شهرستان قاینات سه بخش مرکزی، نیمبلوک و سده دارد و آرین‌شهر مرکز بخش سده است.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار قاینات، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، استاندار را همراهی می‌کنند.

قناعت در ادامه با حضور در روستای آفریز از اجرای طرح هادی این روستا بازدید کرد و روند اجرا، پیشرفت فیزیکی و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از آن با حضور اهالی منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

اعتبار لازم برای تکمیل ورودی آرین‌شهر قاینات اختصاص یافت

با توجه به قرار گرفتن قسمتی از روستای آفریز در مسیر سیل، اجرای دیوار ساحلی برای جلوگیری از ورود روان‌آب به روستا از ضرورت‌هایی است که در این بازدید مطرح شد.

استاندار خراسان جنوبی با همراهی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان از طرح هادی روستای تیغدر نیز بازدید کرد.

در این بازدید هم ضرورت اجرای دیوار ساحلی برای ارتقای سطح ایمنی روستا در برابر سیلاب مورد تاکید قرار گرفت و اختصاص اعتبار برای اجرای پروژه دیوار ساحلی به بررسی‌های کارشناسی موکول شد.

قناعت که به منظور بازدید از چند پروژه عمرانی و بررسی راهکارهای تسریع اجرای آنها به قاینات رفته است، بازدید از پروژه‌های ایمن‌سازی ورودی قاین، کتابخانه مرکزی قاین، میادین شهرداری قاین، مصلای اسفدن و منبع ذخیره آب روستای تیغاب را در برنامه دارد.

بازدید از سالن‌های ورزشی بیهود، نوغاب حاجی‌آباد و اسفدن از دیگر برنامه‌های این سفر است و وضعیت فعالیت کوره‌های آجرپزی قومنجان و روند اجرای کار در پروژه مدرسه ۶ کلاسه شهرک هاشمیه با حضور استاندار بررسی می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

نظر شما