شناسهٔ خبر: 57763740 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مرندی: آمریکاست که باید به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد

کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه المیادین تصریح کرد که مشکل توافق هسته‌ای، دیدگاه آمریکاست و واشنگتن باید به توافق بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد مرندی» کارشناش مسائل بین‌الملل شب گذشته (دوشنبه، ۱۹دسامبر) در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» درباره مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد که ایران منتظر بازگشت آمریکایی‌ها به توافق است.

مرندی در این باره افزود: مذاکرات ایران و آژانس نشان‌دهنده امکان رسیدن راه‌حل است، اما تصمیم سیاسی است. ایران مشکلی با اروپایی‌ها، روس‌ها و چینی‌ها ندارد؛ اما مشکل در دیدگاه آمریکاست.

وی درخصوص موضوع قدرت ایران در ساخت تسلیحات هسته‌ای، تاکید کرد که ایران چنین چیزی نمی‌خواهد و رژیم صهیونیستی  در موقعیتی نیست که بتواند خسارت قابل توجهی به پروژه صلح آمیز هسته‌ای ایران وارد کند.

کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به اینکه «همه تحریم‌هایی که اخیراً از سوی غرب علیه ایران اعلام شده هیچ تأثیری نخواهد داشت»، گفت: «تمام سازمان‌ها و نهادهای هدف مدت‌ها در فهرست تحریم‌ها قرار دارند» و تکرار تحریم‌ها بر این ما هیچ فایده‌ای ندارد».

ایران از آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها بر چهار موضوع اساسی تاکید داشته است؛ تضمین عدم خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، لغو تحریم‌ها علیه ایران، راستی‌آزمایی تضمین‌های توافق و بسته‌شدن پرونده اتهامات سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه تهران.

پایان پیام/

نظر شما