شناسهٔ خبر: 57693944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف اختلاس ۲۱۰ میلیارد ریالی یک رییس بانک در قزوین

قزوین- ایرنا- فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ، رییس یکی از شعب بانک‌های دولتی قزوین به اتهام اختلاس ۲۱۰ میلیارد ریال، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سردار علی ابراهیمی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: در پی ارجاع پرونده قضائی با موضوع برداشت غیر قانونی و اختلاس ۲۱۰ میلیاردی رئیس شعبه یکی از بانک‌های دولتی قزوین ، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود : در بررسی‌های انجام شده مشخص شد ، متهم با فروش و اعطای اوراق جعلی و برداشت غیر قانونی از حساب ۲۶ نفر از مشتریان بانک، ۲۱۰ میلیارد ریال از موجودی حساب مشتریان بانک کسر و به حساب خود واریز کرده است.

سردار ابراهیمی ادامه داد: در ادامه ماموران دریافتند متهم پس از انتقال وجه به حساب خود، به بهانه مسافرت به همراه خانواده از کشور خارج شده که بلافاصله با هماهنگی پلیس بین الملل فراجا اقدامات لازم برای دستگیری وی آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه متهم با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی پلیسی به محض ورود به کشور در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) دستگیر و با تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، خاطر نشان کرد: کلیه حساب‌های مربوط به متهم شناسایی و روند عودت مبالغ به حساب شاکیان پرونده در حال رسیدگی می‌باشد.

تقلب در مناقصه شرکت گاز قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه از کشف پرونده تقلب ۵۰ میلیارد ریالی در مناقصه شرکت گاز و دستگیری ۲ متهم این پرونده توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

سردار علی ابراهیمی اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده قضائی مبنی بر ارائه اسناد جعلی و تقلب ۲ شرکت حاضر در مناقصه شرکت گاز استان قزوین، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی مدارک و مستندات برگزاری مناقصه، متوجه جعلی بودن اسناد ارائه شده توسط ۲ شرکت پیمانکاری برنده شده در مناقصه شدند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه ارزش ریالی تقلب صورت گرفته در مناقصه توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد : با دستور قضائی ضمن ابطال مناقصه هر ۲ مدیر عامل متخلف این شرکت‌ها دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

نظر شما