شناسهٔ خبر: 57616143 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اختلاس ۲۱۰ میلیاردی یک رئیس بانک در قزوین

معصومه امینی

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان، رئیس یکی از شعب بانک‌های دولتی قزوین به اتهام اختلاس ۲۱۰ میلیارد ریالی دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

صاحب‌خبر -

سردار علی ابراهیمی اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده قضائی با موضوع برداشت غیرقانونی و اختلاس ۲۱۰ میلیاردی رئیس شعبه یکی از بانک‌های دولتی قزوین، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد متهم با فروش و اعطاء اوراق جعلی و برداشت غیرقانونی از حساب ۲۶ نفر از مشتریان بانک، مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال از موجودی حساب مشتریان بانک کسر و به‌حساب خود واریز کرده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در ادامه مأموران دریافتند که متهم پس از انتقال وجه به‌حساب خود، به بهانه مسافرت به همراه خانواده از کشور خارج‌شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سردار ابراهیمی بیان کرد: بلافاصله با هماهنگی پلیس بین‌الملل فراجا اقدامات لازم برای دستگیری این متهم آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه متهم با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی پلیس به‌محض ورود به کشور در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) دستگیر و با تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: کلیه حساب‌های مربوط به متهم شناسایی شد و روند عودت مبالغ به‌حساب شاکیان پرونده در حال رسیدگی است.

تقلب در مناقصه شرکت گاز قزوین

ابراهیمی همچنین از کشف پرونده تقلب ۵۰ میلیاردی در مناقصه شرکت گاز و دستگیری دو متهم این پرونده توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد.

وی اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده قضائی مبنی بر ارائه اسناد جعلی و تقلب ۲ شرکت حاضر در مناقصه شرکت گاز استان قزوین، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

این مسئول افزود: مأموران در بررسی مدارک و مستندات برگزاری مناقصه، متوجه جعلی بودن اسناد ارائه شده توسط ۲ شرکت پیمانکاری برنده شده در مناقصه شدند.

ابراهیمی عنوان کرد: ارزش ریالی تقلب صورت گرفته در مناقصه، توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با دستور قضائی ضمن ابطال مناقصه، هر ۲ مدیرعامل متخلف این شرکت‌ها دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام

نظر شما