شناسهٔ خبر: 57651268 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور:

«خودروهای ناایمن»؛ پاشنه آشیل تصادفات/ آغاز طرح زمستانی پلیس راهور

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور از آغاز طرح زمستانی پلیس راهور از ۲۳ آذرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار کمال هادیانفر، فرمانده پلیس راهور انتظامی کشور در مراسم آغاز طرح ترافیک زمستانی پلیس راهور انتظامی کشور گفت: ما چند وظیفه اصلی را با همکاری ۸ دستگاه در این طرح انجام می دهیم تا کاهش سوانح و حوادث را داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: ما موفق شدیم اجازه ندهیم جانباختگان در زمستان سال گذشته نسبت به سال ۹۹ افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به افزایش خودروها و دارندگان گواهینامه‌ها، شاهد افرایش ۳۰ درصدی ترددها هستیم. علیرغم زمستان سخت باید تلاش کنیم تا با اقدامات شبانه‌روزی شاهد کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی باشیم.

سردار هادیانفر گفت: در طرح زمستانی امسال که از ۲۳ آذر شروع می شود همکاران ما در تمام جاده‌ها در بیش از ۶هزار پایگاه ثابت و سیار به صورت شبانه روزی تا ۲۰ اسفند حضور خواهند داشت. همچنین از ظرفیت پهبادی و هوافراجا و ۸ هزار و ۱۶۷ خودرو سبک و ۷۰ بالگرد استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم ایمنی خودروها به سمتی پیش رود که در سال ۱۷ هزار کشته نداشته باشیم تصریح کرد: امید داریم ۵ عامل تصادفات را با این اقدامات کاهش دهیم. در حال حاضر خودروهای ناایمن پاشنه آشیل تصادفات شده و امیدواریم با ایمن سازی خودروها و اصلاح قوانین و آموزش به رانندگان و اصلاح نقاط حادثه خیز شاهد کاهش تصادفات و حوادث جاده ای باشیم. 

نظر شما